ik ben 16 jaar en ik wil graag een tattoo nemen, me ouders vinden het wel goed maar vragen zich af of ik niet wat jong ben. wat raden jullie mij aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Het design dat je graag wilt met de prijs en winkel laten zien zodat ze weten dat je het serieus wilt. Als dat niet helpt zou ik wachten tot je 18 jaar bent, het is iets wat je je hele leven hebt.. Waarom haasten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou nog een tijdje wachten. Als je ouder bent kan je altijd nog een tattoo nemen. Daarbij verandert je smaak ook nog vaak als je jong bent, waardoor je het design van je tattoo snel zat kan zijn. Ik zou er nog een paar jaartjes over nadenken en als je dan nog steeds hetzelfde wilt, zou ik hem laten zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je niet iets neemt wat voor de periode waar je nu in zit kenmerkend is (justin piepert, of een doodskop omdat je nu bv hardrokker bent) krijg je hier in ieder geval geen spijt van over een jaartje.
veel tattoo's zijn nu in de mode, maar slaan over een paar jaar nergens meer op!
(zo ken ik maf die met de kangoeroe van aussie op zijn buik loopt haha, hopelijk voor hem komen die camping smokings weer eens in de mode)

beter is om nog even te wachten, maar iets wat voor jou grote waarde heeft (tattoo met as van overleden persoon bv) blijft natuurlijk altijd.

tribals raken ook nooit echt 'uit' maar je moet er maar net van houden.

voor tattoos geldt, als je ook maar iets twijfelt..... NIET doen :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou ook wachten als ik jou was. Vroegâh, voor de dolfijntjes periode, wilde ik een tattoo van een dolfijn. Zelfs al bij de shop naar binnen geweest om te kijken. Omdat ik een kleine wilde, en die was duurder, besloot ik om het nog maar even niet te doen. Ruim twee jaar later kwam de dolfijntjes-rage en liep iedereen met een dolfijn tattoo. Ik vond dat zoooo thrashy, dat iedereen het opeens ook had. Dolblij was ik dat ik er geen had genomen. Je denkt nog uniek te zijn, maar als vervolgens half nl er mee loopt us je tattoo opeens een stuk minder leuk kan ik je verzekeren. Nu nog kriebelt t wel eens en wil ik een tattoo ( geen dolfijn!). Maar als ik dan bedenk dat ik nu iets speciaals kies en over 2 jaar loopt weer galf nl er mee...
Dat vind ik dan toch genant. Dus als ik jou was, niet doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak een foto van jouw favoriete tattoo en hang die een jaar in je kamer. Als je dan nog positief bent, oké.
Nu nog niet. Voor altijd zit zo'n tattoo op je mooie lichaam....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk er ook al heel lang over na! Het is een moeilijke beslissing die niemand voor jou kan nemen. Het belangrijkste is denk ik dat JIJ het wil en het ook nog steeds leuk blijft vinden als het er nog steeds op zit na 10 jaar. Probeer anders eerst een henna tattoo. Deze blijft ook een tijdje zitten en zo kan je kijken of je het echt wil of dat het kleiner of groter moet of dat het mogelijk op een andere plek moet zitten.. Blijf praten met je omgeving en doe het niet als je twijfelt! Succes!