Mogen winkels nogsteeds pinkosten vragen van bijv. €0,25 ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (4)

Winkels zijn (helaas) nog steeds vrij om kosten voor het pinnen in rekening te brengen. Dit wordt echter meer uitzondering dan regel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja. En het staat je vrij niet bij zo'n winkel te pinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij niet, ik heb begrepen dat dat verboden is geworden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Okee ik heb het fout.

Zie bron!

Toegevoegd na 2 minuten:
Mogen winkeliers geld vragen voor een PINtransactie?

Elke onderneming kan geld vragen voor een PINbetaling, los van de vraag of dit klantvriendelijk is en of de kosten die in rekening worden gebracht reëel zijn. Het is tenslotte een transactie tussen u en het bedrijf waar u wilt betalen. U gaat akkoord of u gaat niet akkoord (betaalt op andere wijze of u gaat naar een andere winkel die het product/dienst ook aanbiedt).

Het is juridisch niet mogelijk om winkeliers te verbieden een bedrag te vragen voor het betalen met PIN. Uiteraard dient dit voorafgaand aan de betaling wel duidelijk te zijn hoeveel u dient te betalen zodat u uw akkoord hiervoor geeft op het moment dat op de "OK-toets" wordt gedrukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag. Maar eigenlijk is dit een reden om voortaan naar een andere zaak te gaan. Je kan wel een de verkoper vragen of deze bekend is met de actie "Klein bedrag, pinnen mag".