Hoezo als katten jagen, schudden zij eerst met hun kont?

Heeft dit met balans te maken ofzo??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Antwoorden (2)

Balans en omdat ze zich een soort van afvuren, is het ook om goed te richten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een 100m sprinter start ook gehurkt, om een snellere startsnelheid te kunnen maken.

De spieren worden ahw. voorbereid op de inspanning van de sprong, en de grond wordt stevig onder de achterpoten 'aangestampt', zodat niet op het moment van afzetten opeens de grond wegzakt, of, nog erger, een takje kraakt, en de prooi nét voor de 'kill' waarschuwt.