Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik nu met zo'n weer tuineren , kan dat ? En welke planten ?

Als ik nu met zo'n weer tuineren , kan dat ? En welke planten ? En hoe ? Ik dank jullie wel voor de reactie

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
634

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Wat wil je doen? En wat voor grond heb je? Als je kleigrond hebt en je gaat er overheen lopen terwijl de boel nat is, kun je de grond beschadigen.
Welke planten - dat hangt er maar vanaf welke planten jij wilt.
Planten die je met kluit koopt, kun je nu wel planten.
Maar misschien is het slim eerst te bedenken wat je wilt met je tuin, welke planten jij mooi vindt en in jouw tuin - gelet op grond en zonlicht en dergelijke - kunnen floreren.
In een tuin met alleen schaduw doen andere planten het beter dan in een tuin et alleen zon. Maar je kunt in een tuin met zon wel schaduw maken met planten.
Kijk eens op sites die je kunnen helpen met bedenken wat je kunt doen met je tuin, bijvoorbeeld: http://www.vrolijketuinier.nl/inrichting_1.html (internet staat vol met zulke sites, dus zoek ook even verder), kijk eens in je buurt wat voor planten er staan en welke je mooi vindt, en laat je adviseren bij een tuincentrum of kwekerij.
Als je erg twijfelt,, is het handiger om te wachten tot pakweg half mei en dan zaden te halen bij het tuincentrum, dan heb je in de zomer veel bloemen of kruiden of groenten of allemaal, en dan kun je tot de herfst nadenken wat je op de langere termijn met je tuin wilt.

Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding