Ik lig nu zeker 28 uur op bed omdat ik een voedsel vergiftiging had. Ik heb zowat nog niks gegeten of gedronken.

Ik heb nu eigenlijk wel dorst en honger wat id verstandig te nemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beterschap Kawouter!
Ik heb het ook vroeger (tot een jaar of 15 geleden) vaak gehad. Probeer er achter te komen wat het geweest zou zijn, ook al heb je daat nu niets meer aan, maar dan kun je het misschien in de toekomst mijden..

Antwoorden (5)

slappe thee en een droog beschuitje.

Toegevoegd na 7 minuten:
en bouillon! als je meer wilt rijst met gekruidde groentes. sterkte!

Toegevoegd na 8 minuten:
Gekruid moet natuurlijk ongekruid zijn. sorry.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje wel
Boullion kan toch nog te vet zijn, alhoewel je in geval van uitdroging toch wat zout binnen moet krijgen. Vooral genoeg water blijven drinken. Ik zou voor een cracker of beschuitje gaan of rijstwafels, toast en een kopje kruidenthee. Verder kan je bijvoorbeeld nog een hele rijpe (bruine) banaan kunnen eten of een rijp tomaatje, komkommer.

Je darmen zullen aardig leeg zijn. Ze moeten werken, maar die werking moet je voorzichtig weer op gang brengen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komkommer zou ik niet doen persoonlijk, krijg ik zo al soms last van.
Valt stiekem zwaarder dan je denkt.
En een banaan is ook erg zwaar op de maag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het, jij persóónlijk hebt last van de komkommer. Iemand die voedselvergiftiging heeft lijdt meestal aan de verschijnselen van uitdroging. Komkommer is licht, en bestaat voornamelijk uit water. Je hoeft ook niet een hele komkommer naar binnen te werken. De banaan is wél goed, mits het dus een bruine en zeer rijpe banaan is. Dit lijkt een zwaar product (in gewicht) maar licht zeker niet zwaar op de maag. Dit is wel het geval indien de banaan hard en groen of geel is en dus praktisch niet te verteren is. Gekookt ei kan ook eventueel nog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou bij mij ligt een banaan heel zwaar op de maag,lijkt wel beton hahaha, en da maakt niet uit of die wel of niet rijp is.
Is een blok vezels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
..daarom ook gewoon een paar stukjes ;-)) je darmen kunnen dat goed gebruiken, maar met mate. Na een voedselvergiftiging moet je altijd voorzichtig en niet te veel eten. Maar, ik ben het persoonlijk met je eens, een gewone hele banaan, valt bij mij ook als een blok ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je darmen kunnen het misschien goed gebruiken, maar als je het uitkotst voor het daar is, heb je er niet veel aan.
rooibosthee met honing, en beschuitje met verse aardbeien, maar die zijn er nu niet helaas.
Alternatief, beschuitje met heel dun aardbeienjam of andere jam, maar wel heel dun.
En water drinken, maar rustig aan proberen, als ik ziek ben, blijft vreemd genoeg de rooibosthee beter binnen dan water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moest van mijn dokter sportdrank drinken aa of extran. Ik hou er niet van maar hield me maag wel rustig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bizar advies van je huisarts. Koolzuur was bij mij altijd olie op het vuur en wekte alleen maar 'uitstoot' van vocht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sportdrank zit geen koolzuur, was voor de druivensuiker. Dat houdt het maag rustig, ik zeg ook maar wat mij is gezegd. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan kan ik het me wél levendig voorstellen, door het innemen van druivensuiker hou je ook beter het vocht vast, wat bij de buikloop etc. vaak voor een tekort zorgt.
+
Ze hebben mij op reis altijd gezegd, begin met het afgietsel van witte rijst. Dan witte rijst met wat suiker of honing, en het langzaam opbouwen.
Zure dingen zoals fruit vermijden. En natuurlijk zo veel als mogelijk water drinken, want je moet voorkomen dat je te veel dehydrateerd.