Mijn hond bijt in de lijn als ik met hem uitlaat.

Als ik mijn puppy (4 maanden) uitlaat bijt hij de hele tijd in de lijn. Is dit speelsheid?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1K

Antwoorden (5)

Ja het is gewoon speelsheid.
Mijn hond van 6 doet het ook nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hij nog zo jong is wilt hij natuurlijk spelen. Hij wilt graag spelen .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja een beetje, maar je moet hem het echt afleren! Je moet hem nog opvoeden! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit is spelen voor hem/haar. Als je het vervelend vind, kan je proberen om even stil te staan, de lijn uit zn bekkie halen en 'nee' zeggen. Als ie rustig is en niet meer op de lijn let, kan je verder lopen.
Veel plezier met je puppy!

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij het eruit halen van de riem, niet trekken als hij zijn bekkie dicht heeft, dan wordt het echt spelen voor hem en het is slecht voor de tandjes. Bekkie open maken met 1 hand, riem eruit met de andere hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch vaker naar de dogwhisperer kijken