Wat is de korste oorlog die ooit gevoerd is?

Met "oorlog" bedoel ik geen terrorisme maar 2 landen die elkaar de oorlog verklaren..p

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (2)

Misschien wel de kerstoorlog tussen Mali en Burkina Faso.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die duurde maar liefst 5 dagen.

Toegevoegd na 7 minuten:
En de zgn. voetbaloorlog tussen El Salvador en Honduras, 4 dagen, 14-18 juli 1969.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Engels-Zanzibarese oorlog werd uitgevochten door Groot-Brittannië en Zanzibar op 27 augustus 1896. Met een duur van 38 minuten is het de kortste oorlog in de geschiedenis. Toen de Britsgezinde sultan overleden was werd hij opgevolgd door een niet-Britsgezinde hem opvolgde. Hierop stelde Groot-Brittanië een ultimatum. Op het moment dat dit afliep, had Groot-Brittanië een kleine oorlogsvloot voor de kust verzameld, die het vuur opende op het paleis van de sultan. Na enkele voltreffers op het paleis, vluchtte de sultan met een Duits oorlogsschip, de Seeadler