Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen tegen een 'verstopte' oor?

Ik heb sinds gistermiddag een beetje het gevoel alsof mijn rechteroor verstopt zit, dus een beetje net als bij het opstijgen en landen. Meestal helpt dan met je mond en neus dicht blazen of heel goed kauwen, maar in dit geval niet. Weten jullie wat ik nog meer kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Bij mij helpt gapen vaak, dan voel ik iets knappen in mijn oren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je ook verkouden? Probeer dan eens intensief te gapen. Werkt voor mij altijd wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de dokter als het rood is want dan eb je oorontsteking duurt engeveer weekje of 2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neusspray gebruiken en bij het opsnuiven je hoofd schuin houden zodat het de buis van eustachius inloopt.. Dus sprak in linker neusgat, hoofd schuin naar links en bij rechter neusgat naar rechts.. Neusspray mag gewoon een zoutoplossing zijn..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Knijp je neus en mond dicht en span als het ware je hoofd aan. Een soort van lucht naar buiten persen zonder dat het ergens uit kan. Tkan beetje pijn doen maar het werkt wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk een propje in je oor, de dokter spuit dat uit. Ik doe dat altijd zelf door de douchekop los te maken... Dus de slang wordt de kop zeg maar... Dan zet ik die met lauw water zo'n 5 minuten tegen mijn oor, oor naar bad/douche gericht... Je ziet het vanzelf eruit lopen, kan ff duren omdat het los moet weken. Meestal kan de kraan vol open, douchestraal is vaak niet echt hard maar dat merk je zelf wel. Ik heb dit zelf vaker met de oor waar ik veel mee bel, die maakt veel meer oorsmeer aan dan de andere oor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een ingedeukte trommelvlies heb ik ook gehad, gewoon naar je huisarts
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een klein beetje warme niet heete!!! Olie in gieten en dan een watje. Doe dit op je zij anders heb je alleen vieze kleren
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding