Met beveligingscamera en deuren die op code open gaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huisalarm cameras hond. Hellaas helpt het soms nog niet ze zijn zo snel en bewapent en goed gekleed dat het niet helpt of het juist een uitdaging wordt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naar het asiel en een grote EENKENNIGE hond kopen. Anders gaat dat beest kwispelen als de inbreker binnenkomt. Voor de rest, deuren op slot en ramen dicht. Camera's in huis, infra rood sensors bij deuren zodat je een gepiep hoort als iemand binnenkomt. Die werken zo: een plaatje aan de ene kant van de deur en de sensor aan de andere kant. Als de deur geopend word word meestal al de lichtstraal verbroken en gaat er een alarm af. En anders als je er doorheen gaat. Bij ramen kan je een alarm plaatsen als ze ingeslagen worden. Ook kan je zo'n systeem kopen dat er standaard een alarm afgaat als je een raam opent behalve als je een knopje bij het sleutelgat van het raam indrukt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Bovendien is het handig als je je aansluit bij een schuttersvereniging want dan mag je een vuurwapen kopen. Je hoeft niet te schieten en het hoeft ook niet geladen te zijn. In het donker ziet die inbreker dat toch niet. Maar kijk uit, inbrekers zijn soms ook gewapend.
En de inbrekers hebben -gek genoeg- het recht om iemand aan te klagen als die in het ingebroken huis aangevallen wordt en gewond raakt. Dus als de inbreker door een hond aangevallen wordt, dan is de huiseigenaar schuldig aan de inbreker zijn verwondingen en moet betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste inbrekers zijn gelegenheidsdieven. Hoe lastiger je het ze maakt, hoe minder groot de kans dat ze binnen komen. Dus goeie sloten, dievenklauwen, eventueel rolluiken, kunnen al veel ellende voorkomen.

Zijn ze echter op een missie omdat ze weten dat je waardevolle spullen in huis hebt, dan komen ze eigenlijk altijd wel binnen. Zorg dus dat niemand weet dat je waardevolle spullen in huis hebt, vooral op momenten dat je over veel contanten beschikt of gloednieuwe apparatuur voor je raam loopt uit te stallen.

Kun je dat helemaal niet voorkomen, bijvoorbeeld doordat het wel evident is dat er bij jou iets te halen valt vanwege je rijkdom, dan kun je proberen een alarminstallatie te overwegen, beveiligingscamera's op te hangen en dergelijke. Maar echt helemaal 100 % waterdicht beveiligen, dat gaat je niet lukken. Als ze écht willen, komen ze er wel in, desnoods met geweld.

Het enige dat je dus kunt doen is het gelegenheidsdieven zo moeilijk mogelijk maken. De politie heeft daarvoor ook prima folders met tips. In de link ook een paar hele goede.