Zijn de gebruikers van goeievraag.nl te lui om het zelf op te zoeken op sites als wikipedia en google?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Dat idee heb ik inderdaad vaak wil. Dan zie ik een vraag, tik wat trefwoorden in, inclusief de toevoeging wiki en voilá, daar is het antwoord waarom gevraagd werd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Inderdaad. En dat moet ik nu allemaal doen :(
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol, je hebt er volgens mij best plezier in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En je kunt het erg goed
AWM
14 jaar geleden
Dank! Maar ik zoek niet alles op. Wel het merendeel...
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar ik ben de Antwoordman.
Nee, er zijn ook mensen die antwoorden geven.

Nee, niet op iedere vraag vind je zomaar een antwoord op wikipedia of google.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel gebruikers zijn daar inderdaad te lui voor. Daarnaast zijn er ook veel mensen die vragen gaan verzinnen voor problemen waar ze helemaal niet mee zitten.
Beide categorieën probeer ik te vermijden en ik concentreer me zoveel mogelijk op zinnige, praktische vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige misschien wel, maar wanneer je zelf een vraag stelt is het soms heel leuk om te zien met welke verrassende antwoorden en links mensen komen. Dan is zelf zoeken op www.wikipedia.nl en www.google.nl veel minder leuk!

Mooi is ook dat veel gebruikers het leuk vinden om voor anderen iets op te zoeken en antwoord te geven op hun vragen. Vaak leren ze daar zelf ook nog van. Ik zie dus niet echt een probleem.

Overigens kom ik wel eens vragen tegen op www.goeievraag. nl waarvan ik denk: "Voor een antwoord op die vraag is Internet niet het juiste middel. Ga naar een winkel (of een andere toepasselijke plek, afhankelijk van de vraag) en stel daar de vraag! Dat is veel zinvoller."
Antoni
14 jaar geleden
Nee, ze zijn te lui om goede vragen te verzinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen zijn niet zo goed op de hoogte van alle mogelijkheden die de zoekmachines hebben. Voor velen (zoals de meeste GV-fans) is het zoeken naar antwoorden een koud kunstje, omdat ze weten hoe ze moeten zoeken en met name welke trefnamen ingetypt dienen te worden om dichter bij het juiste antwoord te komen.
Het lijkt makkelijk maar voor velen is het een hele klus om een antwoord te vinden op internet, terwijl toch vrijwel alles te vinden is, maar ... sommigen zijn ook lui en sommigen vragen naar de bekende weg om maar weer een vraag te hebben... Je kunt natuurlijk niet iedereen over 1 kam scheren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben er niet te lui voor, maar als ik in de zoekmachine intyp ''wie is die nerger die je vaak in eminems clips ziet'' komt er vast geen dr dree te staan. je moet sommige dingen heus zelf ook weten, niet alles is makkelijk op te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, kort maar krachtig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet alleen lui ,ook typisch overtuigd dat we het zeker even goed weten op basis van ervaring , lectuur en intuiïtie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk dat ze graag willen weten wat de mening van een ander is en of er alternatieve antwoorden bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor... De vragenstellers zijn te lui, de vragenbeantwoorders zijn zeker niet te lui om te gaan opzoeken, alleen XiniX die zoekt bijna nooit iets op, die is werkelijk te lui, maar het loont wel, want XiniX staat bovenaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat op je vraag net zoveel antwoorden zijn als er vragers en antwoorders zijn. Afgezien van ja en nee, heb je nog 'hangt ervan af', 'Misschien', 'Niet in het geval van', 'wel in het geval van'.

Wat bracht jou naar GV en welke vragen heb jij al gesteld waarvan een ander dacht: 'Jee, dat staat toch op gemiddeld zo'n 1.293.402 pagina's op internet?!'.

Wikipedia is geen 'waarheid' of 'encyclopedie', het is een door iedereen beinvloedbaar informatie medium, net als GV eigenlijk. Ook hier kan iemand een vraag en antwoord zetten dat niet strookt met de algemene gang van zaken (met opzet zeg ik geen 'waarheid').

Google is zoals in de tweede alinea al aangegeven, een zoekmachine die erg breed een resultaat op je zoek actie geeft. Als je invoert: 'Hoe is de wereld ontstaan?', zal hier geen 'antwoord' op komen, maar een resultaat naar de onderdelen (indien je geen Quotes gebruikt overigens): alle sites met het woord Hoe en Is en De en Wereld en Ontstaan. Beoordeeld naar hoeveel van deze woorden in dezelfde volgorde in dezelfde tekst voorkomt (EN dan nog afhankelijk hoeveel men Google heeft betaald om bovenaan het lijstje te komen).

Met andere woorden, was jouw vraag omdat je te lui bent om zelf na te denken? Of was dit gewoon niet bij je opgekomen?

Toegevoegd op 27-05-2009 10:22:49
De laatste zin is met een knipoog (wie mij een beetje kent snapt dit, anders alsnog even ter verduidelijking).