hoe heet een mannetjes en een vrouwtjes vleermuis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
4.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Henk en willemien

Antwoorden (5)

Batman en Batwoman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 ja hoor... :-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha Batwoman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inkoppertje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout antwoord, maar +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk dat vind ik nou leuk... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die is origineel.... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
: D + 1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die is best wel grappig
Bij mijn weten hebben ze geen aparte benamingen voor mannetjes en of vrouwtjesvleermuizen.
Dat hebben ze toch ook niet voor gewone muizen?

Anders zou ik zeggen: Meneer vleermuis en mevrouw vleermuis :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt. Bij alle dieren wordt het geslacht aangeduid met mannetje of vrouwtje (event. wijfje bij dieren).
. De jongen worden zo´n vier weken lang overdag en ´s nachts gezoogd. De moeders keren ´s nachts, tijdens het jagen, regelmatig terug naar de kraamkolonie om hun jongen te zogen. Alleen bij verstoring of verhuizing om andere reden nemen de moeders hun jongen tijdens het vliegen mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is geen antwoord op de vraag ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oei!!!:-)
Voor de vleermuissoort "viegende hond" is het vast een rue en een teef :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet voor alle dieren hebben we aparte benamingen voor man en vrouw. Bij mijn weten ook niet voor vleermuizen. Ik heb het proberen op te zoeken maar niets gevonden.

Wellicht is badman and badwoman zo gek nog niet ;)