Bij temperaturen onder het vriespunt verrijpt waterdamp zich tot ijskristallen en dat noemen we sneeuw.

Toegevoegd na 16 minuten:
De vlokken vormen zich in vochtige lucht en komen zo naar beneden in plaats van regen.
De kou is dus de oorzaak dat er sneeuw valt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kwestie van zwaartekracht, alles wordt aangetrokken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sneeuw ontstaat in de wolken. In koude gebieden bestaan wolken uit een bovenlaag van ijskristallen en daaronder waterdruppels. De ijskristallen trekken waterdruppels naar zich toe, die eraan vastvriezen. Een heleboel kristallen hechten zich aan elkaar en vormen zo sneeuwvlokken, die – wanneer ze te zwaar zijn om in de lucht te hangen – uit de wolk vallen. Als de temperatuur tijdens de val van de sneeuwvlokken boven het vriespunt stijgt kunnen ze smelten en vallen ze als regen; is de temperatuur onder het vriespunt dan vallen ze als sneeuwvlokken.
Amadea