Een gaatje in het deksel van de vaseline...

Waarom zit er altijd een piepklein gaatje in het midden van het dekseltje bij een blikje vaselinezalf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.5K

Het beste antwoord

Omdat je hem anders niet open krijgt. Hij zou anders vacuum zuigen en is het dan bijna onmogelijk om de deksel eraf te krijgen.

Sommige blikjes hebben een schroefdeksel, dat gaat natuurlijk veel makkelijker.

Toegevoegd na 48 seconden:
Denk aan de ouderwetse blikjes schoensmeer. Dat hadden ze opgelost door een lipje aan het potje te maken zodat je de deksel kon oplichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het bespaart de liefhebbers van een pinhole-camera een hoop getob om een mooi klein gaatje te maken.