Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welk leugentje om bestwil heeft u weleens verteld?

Politici, bankiers, advocaten, autoverkopers, verzekeringsadviseurs... soms lijkt het of de leugen er bij de mensheid structureel ingebakken zit.

Echtelieden die elkaar in hun relatie belazeren, kinderen die tegen hun ouders jokken over die verdwenen euro uit de vakantiepot, opa die tegen zijn kleinzoon zegt dat Sinterklaas echt bestaat.

Leugens zijn er in alle vormen en maten en onderaan de ladder van het toch altijd nare spreken van de onwaarheid staat wat mij betreft het leugentje om bestwil. Hebben we ons nagenoeg zonder uitzondering allemaal van tijd tot tijd aan bezondigd maar welk leugentje uit die categorie is u om welke reden dan ook bijgebleven? Of korter door deze bocht: Welk leugentje om bestwil heeft u weleens verteld?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Overig
887

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In mijn joppige jaren heb ik ooit aan een politie-agent verteld dat ik dacht dat er een vogel klem zat in de hoogspanningsmast. Daarom was ik naar boven geklommen, maar toen ik bovenkwam vloog 'ie net weg.

Was wel een kick en een mooi uitzicht. Ben met een mondelinge waarschuwing er vanaf gekomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tja, wie zal het zeggen. Maar tot nu toe ben ik de enige die het opbiecht...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding