zijn poezen nachtdieren?

wij hadden het over onze poes dat ie de hele tijd in de nacht aan het mouwen is zijn het daarom nachtdieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
6.5K

Antwoorden (3)

Poezen zijn inderdaad nachtdieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Een soort gelijke vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/nachtdieren-nacht-actief.87907
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, poezen zijn zowel overdag als 's nachts actief, maar toch voornamelijk in de schemering.
de mate van activiteit hangt samen met het voedselaanbod.
veel katten hebben trouwens hun ritme aangepast aan de mensen, en slapen heel de nacht door.

mogelijk wil jouw poes bij je in de slaapkamer?
of is het een oudje die wat van het padje af is?
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor antwoord
Katten kunnen wel beter zien in het donker, en zijn 's nachts ook actief op het gebied van paren, maar dan wel vooral in het voorjaar. Het kan zijn dat je kat van de mik is en denkt dat als de sneeuw weg is het dan voorjaar is, en wordt dus weer krols. Vandaar dat "mouwen"...