Hallo ik ben 14 jaar en ik zit nu dik in de puberteit en ik denk heel vaak aan de dood wat is dat eigenlijk ik wil daar vanafkomen!

hoe kan dat dat ik heel de dag aan de dood moet denken??

gek eigenlijk ik wil daar van af komen { maar ik denk dat het eigenlijk met de puberteit te maken heeft? wie weet andwoord mee vraag snel!!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Je moet het op lange termijn bekijken, puberteit is een fase in je leven die weer voorbij gaat. en je bent niet de enigste die er last van heeft.Het is maar een paar jaar in een heel mensen leven dus dat is het niet waard verder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oke bedankt voor je antwoord !,,,hebben dan meer jongeren hier last van?
of heb je het zelf ook in de puberteit gehad?
Dat kan heel goed dat dit met de puberteit te maken heeft.
Heel veel pubers hebben dit.

Dat komt voor een deel door alle veranderingen die je lijf doormaakt. Je wordt hier lichamelijk echt moe en lusteloos van worden. Pubers hebben dan ook ineens weer meer behoefte aan slaap en hangen veel.
Sommige mensen reageren hier natuurlijk sterker op dan anderen. Het kan heel goed dat jij er meer last van hebt en dat het voor jou tot vervelende gedachtes komt.

Ik kan me voorstellen dat dit beangstigend is. Het is goed om hierover te praten met iemand die je vertrouwd. Wellicht zou het jou helpen om met een therapeut te praten. Dit zou je eens met je ouders moeten bespreken.

Gelukkig gaan deze periodes vaak ook wel weer vanzelf over, maar als het echt te heftig wordt, moet je er natuurlijk niet mee rond blijven lopen.

Probeer afleiding te zoeken, ga leuke dingen doen met vrienden of zoek een nieuwe hobby. Dan heb je minder tijd om te piekeren.
Wat vaak echt goed helpt is verliefd worden, maar dat kun je helaas niet sturen :)

Veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat iedereen die periode een keer meemaakt.
Bij de 1 komt het eerder dan bij de ander.

Misschien ben je hier te jong voor, maar misschien moet je eerst eens begrijpen wat er met je ziel gebeurd na de dood. Dit antwoord vind je bij verschillende Godsdiensten.
Vooral de Islam gaat hier diep op in. De Koran beschrijft de hele reis van de ziel na de dood. Er wordt gesproken over Allah, vergeet niet dat dit dezelfde God is van het Christendom en het Jodendom. Er wordt tevens gesproken over de ongelovigen. Dit zijn de heidene, die helmaal niet 1 god geloven. En laat je niet gek maken door verhalen, maar ga zelf op onderzoek uit. Het zal je een stuk rustiger maken!

Succes jongen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal dat jong en oud even stil staan bij de dood.
De een is er meer bij betrokken dan de ander.

Sommigen raken er even van uit hun evenwicht met de gedachte dat we het tijdelijke met het eeuwige moeten verwisselen en hebben medicatie en therapie nodig om weer op de rails te komen.

Er zijn mensen die zich nooit laten zien tijdens een
uitvaart of een bezoek brengen aan een overledene.
Die worden daar beroerd of depressief van.

Later bestaat de mogelijkheid dat men toch besluit
om een kerkhof of begraafplaats te bezoeken.
Dat ligt aan de ontwikkeling van de mens.

Zit je zelf met dit soort levensvragen, klop dan gerust bij jouw ouders aan. Zij kunnen jou met raad en daad bijstaan.
Zoek zelf ook afleiding in hobby, sport, studie oid.
Bekijk ook de dingen in het leven met andere ogen.
De mensen om je heen, de natuur.
Elke dag behoort een ontdekking te zijn voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent ineens geen schoolkind meer, maar een puber, opgroeiend naar een volwassenheid. Hoe dat eruit moet zien, daar heb je nog geen idee over, misschien is het een zwart gat, of beangstigend.
Onzekerheidsgevoelens hebben alle pubers. Een middel om ervan af te komen, van die kwellende gevoelens, is dood te gaan. Maar dan ben je overal van af.
Ook van alle heerlijke dingen die dit leven je nog kan bieden.
Echt waar, al zie je mogelijk veel mopperende volwassenen om je heen. Vertrouw er maar op, het leven heeft ook voor jou nog van alles im petto.
Je bent er niet voor niets.

Hier op aarde moet je het maken.

Probeer een leuke vereniging, dammen schaken , bridgen, volleybal. Iedere vereniging zal een jonge speler met open armen ontvangen. En dat is hardstikke fijn, om je zo welkom te voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt jezelf niet dwingen er niet aan te denken. (probeer maar eens 5 minuten NIET aan aan roze olifantje te denken, dan zul je begrijpen wat ik bedoel. Maar over enige tijd besef je ineens dat die gedachtes ineens over zijn (net zoals de hik over is zonder dat je precies weet wanneer die gestopt is
anneliez