Bedoel je een wettelijk verbod?

Absoluut nee. Dit is aan de restauranthouder om te bepalen.

Er zijn horecagelegenheden waar een gsm-verbod geldt, en horecagelegenheden waar geen gsm-verbod geldt.

Wil ik per se mobiel (kunnen) bellen in een restaurant, dan moet ik maar naar een restaurant gaan waar gsm's zijn toegestaan. Wil ik per se geen mensen mobiel horen bellen, dan moet ik maar naar een restaurant gaan waar gsm's niet zijn toegestaan.

Een horecazaak is géén publieke gelegenheid, en ik heb geen onvervreemdbaar recht om in iedere horecazaak binnen te stappen en daar bepaalde rechten te verwachten. Of dat nu het recht is op een gsm-vrije omgeving of het recht op mobiel mogen bellen, dat maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Welnee. Je zal maar met spoed een chirurg nodig hebben die ergens zit te eten....
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die heb een pieper en of een oproepsein bij zich
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand aan het stikken is heb je een EHBOer nodig
Als die gestikt is, is ook die chirurg te Laat :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is vast wel iemand die een B.H.V diploma heb
Uit eten is voor mij ontspanning dus geen telefoon, maar voor zakenlui vaak een noodzakelijk kwaad waarbij de zaken gewoon doorgaan. De vraag aan zakenlui is of er dan nooit een moment van ontspanning is en je nog wel geniet van het leven. Maar ja dat zou dan een vraag zijn die als nieuwe vraag hier gesteld moet worden!
Rekening houden met elkaar is belangrijker dus. Heb je een gesprek ga niet luidkeels door het restaurant zitten tetteren maar loop even naar een aparte plek waar je vrijuit kan praten. Wel zo privé. Rekening houden is iets dat we moeten stimuleren in deze maatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan ook echt genieten van het leven als je zaken doet!
Hmm....nog nooit eerder uitgebreid over nagedacht, maar ik denk dat het van veel dingen afhangt. Je hebt restaurants die bestaan bij de gratie van bedrijfsoverleg en 'business'-meetings, daar is een gsm/bb/laptop onontbeerlijk. Er is dus niet een ja of nee antwoord mogelijk, omdat het 'restaurant' in de vraag te generiek is. Ook is het afhankelijk wat je doet met de GSM. Bellen? Aanhebben? Uit? Ik denk dat een restaurant hier zelf regels voor zou moeten hebben als ze van klanten hier opmerkingen over krijgen.

Sommige restaurants zijn gewoon publieke verzamelplaatsen om te eten, net als OV een publieke plaats van voortbewegen is. Daarmee kun je verwachten dat mensen telefoontjes plegen of aannemen.

Andere restaurants tonen zich een pittoresk romantisch plaatsje voor stellen. Hier zou je kunnen aangeven dat GSM en overige elektronische communicatie niet wordt geapprecieerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verbod niet, wel discretie. Nu discretie hangt af van de opvoeding. Vb. iemand die luid begint te wauwelen waar hij is en wat voor ongelooflijk kontrakt hij binnengesleept heeft, zou door de zaalverantwoordelijke even op de vingers getikt kunnen als het al niet gebeurd zou zijn door assertieve klanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet...

Want dat houd bij voorbaad in dat je alle zakenmensen het restaurant uit jaagt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zou kunnen...

Nee, verbod hoeft van mij niet, als ze maar een speciaal belhoekje voor die mensen maken, zodat ze niet luidkeels door de eetzaal hun verhaal hoeven doen.
Bij spoedeisende beroepen, prima, maar een halve dag met belevenissen uitwisselen terwijl ik gezellig, rustig wil eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als een persoon in een restaurant tegen een andere persoon praat is er niets aan de hand.
Als iemand in een restaurant praat met iemand die fysiek op een een andere plek is storen mensen zich hier ineens aan. (Let wel: inclusief ikzelf!)
Hoe komt dat toch.

Maar concreet antwoord op je vraag: ik vind niet dat het verboden moet worden maar misschien mensen er middels een bordje op de tafel er op wijzen dat het niet gewaardeerd word. Zo'n bordje met een kruis door een mobieltje met de tekst "Hier liever niet"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de restauranteigenaar daar voor kiest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de betere restaurants hebben al een verbod en het personeel wijst (discreet) op het ongewenst zijn van dergelijk gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou absurd zijn. Stel dat je kinderen hebt die alleen thuis zitten, dan wil ik wel op de hoogte blijven als er iets mis gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, alleen een verbod op geschreeuw, zou mijn advies zijn.
Let wel: dit ter beoordeling van de restauranteigenaar, niet van de wetgever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welja, nog een verbod erbij. We mogen na het eten ook al geen sigaretje meer opsteken ^^

Ik zou zeggen, zet de mobiel op trilstand die er niet voor niets opzit en iedereen een smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eten smaakt veel beter als er geen halvegare een tafeltje verderop zit te roken.
Trilfunctie voor noodgevallen.
Zelf bellen ook alleen in noodgevallen.

De meeste mensen hebben overigens het fatsoen
om even naar een plek te gaan waar ze niemand
storen (en zelf niet gestoord worden natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, alleen als je niet zakelijk belt en je telefoon geen irritante luide beltoon heeft.