waar kun je je beter concetreren als je huiswerk maakt

1. ik zit in een rustige kamer maar ik kan me nog niet goed concenteren.
2. ik ben niet moe
3. ik heb veel ruimte als ik huiswerk maak, maar ik kan alsnog geen huiswerk maken.

weten jullie dat misschien?

Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

doe het tydens pause in een bylokaal daar heb je van niemand last en daar kun je jezelf meer motiveren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dit geval geef ik het advies in een zo'n klein mogelijke ruimte te gaan zitten, waar alleen de noodzakelijke spulletjes aanwezig zijn. Dus een tafel, een stoel, het benodigde boek, en schrijfmateriaal. Dan heb je geen afleiding en kan je je beter op de lesstof concentreren. Zelf ging ik vroeger voor het leren van woordjes het liefst in de badkamer zitten. Dan zei ik de woorden hardop, dat galmde een beetje, en dat hielp om ze goed te onthouden.
Amadea
13 jaar geleden
Als ik moet leren, kan ik niet zo goed tegen de totale stilte van een rustige kamer : mijn gedachten dwalen dan steeds af. Als ik een beetje rustige klassieke muziek opzet (dus niet de Bolero, of Mussorgsky, maar een symfonie van Beethoven of Tsjaikovski, kan ik me wel helemaal concentreren op wat ik moet leren.
Dat stukje afdwaalhersenen wordt dan blijkbaar bezig gehouden door die achtergrondmuziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er helemaal voor gaan. Misschien toch een zacht muziekje op de achtergrond en een kop thee. Voel je dat je je toch laat afleiden, door wat dan ook, concentreer je weer. Gewoon doorgaan. Op een gegeven moment krijg je toch de smaak te pakken en boeit het en dan krijg je plezier in het leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik persoonlijk zat op me slaapkamer met een muziekje op de achtergrond, maar ik denk dat je zelf ff moet kijken wat jezelf relaxt vind, of je houdt van drukte of je doet het tijdens de lessen verder vooruit leren dat hielp mij ook maar het beste is om zelf even te kijken wat jij het fijnste vind om te doen