Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden kinderen vervelend als ze moe worden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al een goeie vraag om de bewoording; ze worden niet alleen druk of dwars, maar echt vervelend. ^^ Ik heb zelf twee broertjes en een zusje met ADHD en ze zijn alledrie 10+ jaar jonger dan ik, dus ik herken definitely het probleem. (vooral bij kinderen van onder de 10)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Omdat ze dan te veel prikkels krijgen die ze niet meer goed kunnen verwerken. Waarschijnlijk weet je dat zelf ook wel: als je moe bent kun je minder hebben. Een volwassen persoon heeft beter ontwikkelde mechanismen om daarmee om te gaan; een kind heeft die nog niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is niet alleen bij kinderen zo. Ook volwassenen kunnen prikkelbaarder worden als ze moe zijn. Als je slecht geslapen hebt is je humeur vaak slechter dan als je goed geslapen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen kinderen, ook veel volwassenen worden vervelend als ze moe worden.
Maar een volwassene kan zich dat zelf heel goed voorstellen en weet ook wat daar aan te doen
en heeft ook de beslissingsmogelijkheid om er wat aan te doen.

Kinderen niet. Kinderen moet je beschermen tegen al te moe worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat heb ik ook als kind
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding