Wie kan dit vertalen?

Ein Adventskalender (in Österreich Adventkalender; auch Weihnachtskalender) gehört seit dem 19. Jahrhundert zum christlichen Brauchtum in der Zeit des Advent. Der Kalender ist in verschiedenen Formen und Ausprägungen verbreitet, zeigt jedoch in der Regel die verbleibenden Tage bis Weihnachten an, beziehungsweise zählt diese ab.
Adventskalender sind entweder religiös, oder inhaltlich säkular gehalten. Religiöse Adventskalender umfassen teilweise den ganzen Zeitraum des christlichen Advent, vom ersten Adventssonntag (der gegebenenfalls auch in den November fallen kann) bis Weihnachten, während säkulare Adventskalender zumeist am 1. Dezember beginnen und am 24. Dezember (Heiligabend) enden.
Aus einem deutschen lutherischen Ursprung heraus, gehören Adventskalender heute weltweit in christlich geprägten Ländern zur Vorbereitung auf das weihnachtliche Geburtstagsfest der 2. Person des christlichen Gottes, Jesus Christus. Ebenso ist eine zunehmende allgemein kommerzielle Vermarktung von Adventskalendern, auch in nicht-christlich geprägten Ländern, zu beobachten.
Im deutschsprachigen Raum erhalten insbesondere Kinder einen Adventskalender. Gleichwohl gibt es auch welche, die eher für Erwachsene konzipiert sind. Im Handel weit verbreitet sind Kalender, die mit weihnachtlichen Motiven gestaltet sind und an denen sich kleine Türen öffnen lassen, hinter denen sich Bilder, Sprüche, Süßigkeiten oder andere Überraschungen befinden. Ebenso werden selbst erstellte Kalender verwendet, denen of

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Google translate krijg er geen zinnig woord uit.

Antwoorden (4)

- Een adventskalender (in Oostenrijk, Advent kalenders, Kerstmis en kalender) is een sinds de 19 Eeuw van de christelijke traditie in de tijd van de Advent. De kalender wordt verspreid in verschillende vormen en uitingen, blijkt echter, in het algemeen om de resterende dagen tot kerst, of een van hen. Advent zijn ofwel religieus of seculier, rijke inhoud. Religieuze Advent zijn gedeeltelijk de gehele periode van de christelijke Advent, de eerste zondag van de Advent (die ook kunnen vallen in november, in voorkomend geval) tot Kerstmis, terwijl de meeste seculiere Advent een Begin in december en op 24 December (kerstavond) einde. Van een Duitse lutherse afkomst uit onder meer de Advent Christian overheerste landen in de wereld van vandaag in voorbereiding voor de feestelijke verjaardag van de 2e Persoon van de christelijke God, Jezus Christus. Ook groeit de algemene commerciële afzet van komst kalenders, niet-christelijke overheerste landen, hebben een erkend als goed. In het Duits-sprekende kinderen in het bijzonder een adventskalender. Toch zijn er enkele die zijn ontworpen voor volwassenen plaats. Wijdverbreid in de handel zijn agenda, waarvan vele zijn versierd met kerst en op welke weinig kan deuren openen, waar foto's, spreuken, snoep of andere verrassingen achter. Kalenders zijn gemaakt ook gebruikt die
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een advent kalender (Of in oostenrijk ook wel kerstkalender) hoort sinds 1900 bij de christelijke gebruiken ten tijde van kerst. De kalender is in verschillende vormen bekend maar geeft in het algemeen de dagen tot kerst aan, of telt deze af.

Advent kalenders zijn of religieus danwel seculair van inhoud. Religieuze kalenders bevatten de gehele christelijke periode die opbouwt tot kerst, van de advents zondag (Die in November kan vallen) tot aan kerstavond. Seculaire kalenders beginnen op 1 december en eindigen op 24 december.

Afkomstig van Lutherische achtergrond, horen adventkalenders nu bij alle christelijke landen om voor te bereiden op het kerstelijke geboortefeest van de 2e persoon van de christelijke god, Jesus Christus. Daarnaast is er in toenemende mate sprake van een algemeen vercommercialiseerde versie van advent kalenders, ook in niet0christelijke landen, te observeren.

In het duitstalige gebied krijgen vooral kinderen een advent kalender. Daarnaast zijn er ook enkele welke speciaal voor volwassenen gemaakt zijn. In de handel zijn kalenders met kleine deurtjes welke zich van dag tot sdag openen laten wijd verspreid. Achter de deurtjes zitten plaatjes, spreuken, snoep of andere kleine verassingen.

Toegevoegd na 29 minuten:
PS: Dit is een handmatige vertaling. Excuses voor tikfoutjes & niet letterlijk elk woord vertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een adventskalender (in Oostenrijk, Advent kalenders, Kerstmis en kalender) is een sinds de 19 Eeuw van de christelijke traditie in de tijd van de Advent. De kalender wordt verspreid in verschillende vormen en uitingen, blijkt echter in het algemeen in de resterende dagen tot Kerstmis, of een van hen. Komst zijn ofwel religieus of seculier, rijke inhoud. Religieuze Advent zijn gedeeltelijk de gehele periode van de christelijke Advent, de eerste zondag van de Advent (die eventueel kunnen vallen in november) tot Kerstmis, terwijl de meeste seculiere Advent een Begin in december en op 24 December (kerstavond) einde. Van een Duitse lutherse afkomst uit, Advent heeft wereldwijd in vooral christelijke landen voor te bereiden op de feestelijke verjaardag van de 2e Persoon van de christelijke God, Jezus Christus. Ook een groeiende algemene commerciële afzet van de Advent kalenders, waargenomen in niet-christelijke landen gedomineerd. In het Duits-sprekende kinderen in het bijzonder een adventskalender. Toch zijn er enkele die meer bedoeld voor volwassenen. Wijdverbreid in de handel zijn kalenders die zijn versierd met kerst motieven en die kunnen open kleine deuren, waarachter zijn er foto's, spreuken, snoep of andere verrassingen. Ook zelfgecreëerde kalenders worden gebruikt, welke van...

Tadaa
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een adventkalender (in Oostenrijk adventkalender ook wel kerstkalender genoemd) is sinds de 19e eeuw een christelijke traditie in de tijd van de advent. De kalender wordt verspreidt in verschillende vormen en uitingen. In den regel betreft dit de resterende dagen tot aan kerst.
De herkomst is religieus of seculier. Religieuze adventkalender omvatten de gehele tijdsperiode van de eerste zondag van de advent (die eventueel in november kan vallen) tot aan de kerst. Terwijl de meest gebruikelijke advent van begint december tot 24 december (kerstavond) loopt.
De van Duits lutherse afkomst advent heeft vooral wereldwijd in christelijke landen als doel je voor te bereiden op de feestelijke verjaardag van de 2e persoon van de christelijke god, jezus christus. Ook is er een groeiende algemene commerciele afzet van de adventkalnder die ook wordt waargenomen in niet christelijke landen.
Vooral duitssprekende kinderen hebben een adventkalender. Toch zijn er ook een aantal die bedoeld zijn voor volwassenen, die zijn versierd met kerstdecoratie en waarbij je kleine deurtjes kan openen met daarachter foto's spreuken, snoep of andere verassingen. Er zijn ook zelfontworpen kalenders die gebruikt worden.

btw vond google translate niet eens zo slecht.