Is het zinvol bezwaar te maken tegen een parkeerboete?

De overschrijding van de parkeertijd was 10 minuten. Nu mag ik 51,25 Euro over maken. Persoonlijk vind ik dat nogal fors. Iemand hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
1.9K

Antwoorden (6)

De ongeschreven regel is dat er pas bekeurd mag worden naar 5 minuten tijdsoverschrijding. (En ik ken parkeerwachten die daarop blijven staan wachten.) Bij een overschrijding van 10 minuten ben je dus gewoon te laat en ben je terecht bekeurd...

En wees blij dat dit tarief door de desbetreffende Gemeente is vastgesteld en niet door Koos Spee. Want bij die laatste had je nog 25 euro meer betaald...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koos Spee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook wel bekend als 'de struikrover', genoemd naar agenten die in de bosjes liggen om overtreders te betrappen.
paulus811
14 jaar geleden
Dat is ie niet meer sinds januari van dit jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kon Koos er niet meer tegen dat die Amstelbier drinkende jongens geen boetes en wielklemmen meer kregen?
Zo ontzettend frustrerend, zo'n parkeerboete, maar er is helemaal niets tegen te doen.
Vanaf het moment van overschrijding ben je gewoon "strafbaar" en mogen ze aan de slag met hun "bonnenboekje".
Ik heb deze discussie al eens gehad met de bekeurende agent en met een terzakekundige en het is niet anders.
Je wordt vantevoren gewaarschuwd middels de borden en ook wordt aangegeven dat bij het overschrijden van de betaalde tijd er sancties kunnen volgen.
Als je echt zou kunnen aantonen dat er sprake is van een of ander misverstand zou je een kleine kans maken, maar ik en bang dat het moeilijk gaat worden.
Succes met het slikken van deze (gevoelsmatig onterechte) bittere pil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee het heeft totaal geen nut om bezwaar te maken, fout is fout. Al is het ook in mijn ogen een hele hoge boete, maar het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fout is fout. Fout is betalen.

Er geldt een officiële regel die stelt dat je de parkeertijd met vijf minuten mag overschrijden. Dat is de maximale tijd die jouw horloge realistisch gesproken verkeerd kan staan. Is ooit in een rechtzaak zo bepaald.

Maar tien minuten te laat, betekent: betalen.

Je kunt wel stellen dat tien minuten nog maar zo weinig is, dat er geen boete moet worden geheven. Dat je bijvoorbeeld pas een boete mag krijgen bij een overschrijding met 15 minuten.

Als je dat zo zou regelen, kun je net zo goed de toegestane parkeertijd met 15 minuten kunnen verlengen, en de huidige (strenge) regels handhaven. Dat zou namelijk op precies hetzelfde neerkomen. Dan zou je dus weer precies dezelfde discussie krijgen, dus dat is zinloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen kun je het altijd, maar het lijkt mij pure tijdverspilling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kost je w.s. nog meer, in ieder geval vrije tijd als je het "voor" laat komen. Je moet echt wel een heel goede reden hebben en dit aan kunnen tonen anders is het over en sluiten in dit geval
Sterkte
pieter