Kunnen jullie mij misschien informatie geven over zoet en zout water ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat wil je weten?

Het beste antwoord

Zoet water
Van al het water op de wereld is maar drie procent zoet. Meer dan helft daarvan zit vast als ijs op de noord- en zuidpool. De rest van het zoet water zit voor de helft onder de grond. Er is dus eigenlijk van al dat water maar een half procent bruikbaar voor de mens! Je vindt het meeste zoete water in meren en vijvers. Ze worden voor het grootste gedeelte gevoed door regen en smeltende sneeuw.
Zout water
97 procent van het water is zout. De grootste zoutwatergebieden zijn oceanen. Een liter zeewater bestaat uit gemiddeld 35 gram mineralen. Het grootste deel is keukenzout, de andere mineralen zijn onder andere kalk, zwavel en magnesium. Zoutwater is niet drinkbaar, het ontrekt vocht aan je lichaam en droogt je dus uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zout water komt meestal voor in de zee. Zoet water in de binnenwateren.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zout water is zwaarder en zoetwater is beter drinkbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoet water is zoet, zout water is zout..

Sorry, maar deze vraag kun je toch weinig mee, als we niet weten welke informatie je graag wil hebben?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoet water drink je en zout water niet...
foto 1 zoet water
foto2 zout water...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoet water is sneller een bron van conflicten dan zout water.