Bestaat er een schaar om hoeken "rond" te knippen?

IK wil "visite" kaartjes gaan lamineren (plastificeren).
Ik weet dat er speciale hoesjes voor zijn maar die vind ik te groot.
Ik gebruik nu hier voor a4 sheets, zo kunnen er meerdere kaartjes op 1 a4.
De sheets snijd ik na het lamineren (met snijmachine) op maat zodat de kaartjes een nagenoeg gelijke afmeting hebben.
De hoeken zijn daarna scherp en kun je je aan verwonden, deze wil ik dus knippen zodanig dat dit niet meer scherp is.
Ik gebruik hiervoor nu een gebogen nagelschaartje maar dat is niet de beste oplossing.

EXTRA UITLEG:
Met "vitiste" kaartjes bedoel ik spaarkaarten voorzien van een unieke barcode ter grootte van een visite kaartje, deze worden afgedrukt op a4 papier en daarna gelamineerd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
4.6K

Het beste antwoord

Er bestaan ponsjes voor de hoeken af te ronden. Ik gebruik die ook voor gelamineerde kaartjes, en het wil prima. Voor par euro (3 a 4) koop je er één bij de creabeahobbywinkel (of pipoos, online). Je moet wel flink kracht zetten vooral als je het al langer gebruikt (hij word minder scherp).
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er bestaan wel speciale stanstangen, waarmee je in één keer de juiste vorm uitknipt. Net zoals ze met pasfoto's doen.
Ik heb ze alleen nog niet op internet gevonden.
13 jaar geleden
Met een nagelknipper word je het niet echt kwartrond, maar je komt al wel een heel eind.
Het ene model nagelknipper is ook wel wat ronder (en groter)dan het andere.
Dat wordt effe goed zoeken bij de drogisterijen e.d.

Anders zal het wel een of andere ponsmachine moeten worden die de kaartjes in één keer in de goeie vorm uitponst.

Zo 'n machine zal vast wel ergens bestaan in de drukkerijwereld, maar dat zal een heel specialistisch en duur apparaat zijn, vermoed ik.
13 jaar geleden
Fotowinkels hebben vaak een ponstang om pasfoto's uit te ponsen. De hoeken zijn dan ook enigzins afgerond zodat ze niet scherp zijn. Die tangen zijn verkrijgbaar bij drukkerijwinkels. (zie link hieronder) Dit is natuurlijk geen visitekaartjes maat maar de kans bestaat dat ze ook grotere maten hebben.
Je zou eens kunnen informeren.