Het zout in de zee komt uit de grond. Sodium (een belangrijk bestanddeel van zout) komt uit de oceaanbodem. Chloride (een ander bestanddeel van zout) komt uit het binnenste van de aarde door middel van vulkanen. Samen vormen sodium en chloride zout.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het NL heet sodium natrium ;p

Andere antwoorden (1)

het zout in zee wordt door de rivieren aangevoerd
In het rivierwater zit een heel klein beetje zout
zeewater verdampt tot regenwater en dan blijft het zout "achter" zo loopt het zoutgehalte in ze (heel langzaam op). In relatief kleine zeeen waar veel water uit verdampt en geen andere "afvoer" is zoals de dode zee, is het zoutgehalte ook veel hoger

Toegevoegd na 3 minuten:
sorry: zoutgehalte in ze = zoutgehalte in zee

Toegevoegd na 45 minuten:
zie link waarin ook staat de rivieren van alles aanvoeren, is wel een lang verhaal maar met een mooi plaatje erin
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rivier water is mestal zoetwater omdat deze voor het merendeel gevuld wordt door regen
amigo
13 jaar geleden
natuurlijk is rivierwater zoet, het zijn slechts heel weinig mineralen die oplossen en meegaan
Ik zal proberen een officiele bron te vinden want er zijn meer ongelovigen zo te zien, maar dit is echt het enige juiste antwoord
amigo
13 jaar geleden
nou ja, enig juiste, dat van die mineralen in de zeebodem is ook waar maar er slaan juist ook zouten neer in de zeebodem