Wat is de meest voorkomende hondachtige op de aarde? (meeste in aantallen, niet in kilo's)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (5)

ik denk een vos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel je met aantallen,niet in kilo's?
De familie hondachtigen (Canidae) omvat circa 35 soorten, waaronder de vossen, wolven en jakhalzen. Er leven vijf soorten in het wild in Europa: de gewone jakhals, wolf, vos, poolvos en wasbeerhond. De laatste soort is een exoot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meest voorkomende zal de 'huishond'(gedomesticeerde hond) zijn, gevolgd door de wolven-als-soort. Als je de wolven gaat splitsen in Pool, Mexicaanse Manen, Timber, en Grijze, zijn het er natuurlijk minder....Dan komen de Coyotes, dan de vossen (onze rode vos, de Poolvos, de jakhals), en daarna de Painted Wolfs, ook wel hyena-honden of afrikaanse wilde honden genoemd. Deze laatste soort wordt het meest met uitsterven bedreigd, omdat de mensen met hun (huis)honden, en de daarbij behorende besmettelijke hondenziekte, steeds meer opdringt in het leefgebied van de African Wild Dogs.
Met de wolven gaat het sinds het begin van de 80ger jaren gelukkig weer beter : in Amerika is hij, door relocatie, terug als natuurlijke jager in veel gebieden, en vanuit Polen en OostDuitsland rukken ze langzaam meer naar het westen op. De Spaanse wolven, die veelal in de Pyreneën leven, zijn nog wel steeds erg bedreigd.
Maar het jarenlange stelselmatige uitmoorden van de wolven (the only good wolf is a dead wolf...) heeft gelukkig plaatsgemaakt voor een beter begrip over de wolf, en de rol die hij speelt in het behouden van het natuurlijk evenwicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vuinisbake ras