Waarom wijzigt de rangorde van Google Ads bij zoekopdrachten steeds van plaats?

Je typt bijvoorbeeld "AAA batterijen oplaadbaar" in, in Google. Je krijgt een SEA gedeelte met gesponsorde termen die ofwel bovenaan te zien zijn, of aan de rechterkant (of alle twee). Al de andere resultaten zijn SEO (optimalisatie, en kost geen geld om bovenaan te staan, enkel moeite). Maar hoe komt het als je telkens de zelfde zoekopdracht, hier "AAA batterijen oplaadbaar" ingeeft en op zoeken klikt, het SEA gedeelte soms bovenaan staat, soms rechts, soms de volgorde (batteryking.nl, Conrad, Duracel,...) van plaats wijzigt?
Bij het SEO gedeelte blijft het steevast in de zelfde volgorde, tot Google hun algoritme elke jaar wijzigt. Maar bij het SEA gedeelte blijf ik met de vraag zitten waarom dit wijzigt? Heeft iemand daar een goed antwoord op?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (1)

google adds is nog best een lastig systeem om te begrijpen als je het niet kent.

het heeft te maken met de kwaliteit van de zoekwoorden en het bod voor plaatsing.

Ook is er nooit een garantie, als 60 bedrijven adverteren met dezelfde zoekworden en naast elkaar zitten en alles hetzelfde doen, dan zullen ze nooit alletwee altijd op nummer 1 kunnen staan.

Dit wordt dus afgewisseld door google.

Hoe hoger je kwaliteitsscore en je bod etc hoe vaker je hoog in die lijst terecht komt of hoe vaker je geshowd wordt.

Maar niet altijd dus... en hierdoor wisselt de volgorde en ook de aanbiedingen. Hoe minder concurenten er op je zoekworden of biedingen zijn, hoe hoger de kans dat je er wel altijd staat.