Aangezien de zomer op het noordelijk halfrond loopt van 21 juni t/m 20 september, zou ik zeggen dat juli & augustus de echte zomermaanden zijn, plus een groot deel van september en een klein deel van juni.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar als je in wiki op zomermaand zoekt, dan krijg je juni.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zomermaand
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteorologisch worden de maanden Juni /Juli en Augustus als zomermaanden gezien.

Dat loopt dus ongeveer 3 weken voor op de astronomische zomer, want die loopt van de zonnewende in Juni tot de herfstequinox in September.