Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je jezelf motiveren om iets te doen, terwijl je het niet leuk vindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig
820

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Oh, ik doe dat altijd, door eerst de dingen te doen die ik niet leuk vind, en mezelf daarna te belonen met dingen die ik wel leuk vind. Werkt prima bij mij. Maar ja, iedereen is anders, hè.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. De 5-minuten regel
Neem jezelf voor om er 5 minuten aan te gaan werken. Als je eenmaal over de drempel heen bent en een begin gemaakt hebt, is het veel makkelijker om ermee door te gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staan heel veel antwoorden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/jezelf-motiveren-gaan.10567
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk waarom je het toch moet doen. Als je het niet leuk vindt maar blijkbaar toch wil/moet doen, is daar een reden voor. Om een hoger doel te bereiken, omdat er anders nog naardere consequenties aan vast zitten, whatever. Hou dat doel voor ogen.
En denk niet te lang aan hoe stom het wel niet is, daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Gewoon doorpakken en jezelf iets leuks beloven voor als je klaar bent.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf gewoon een flinke schop onder je hol geven!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in te zien dat het nadeel om het niet te doen groter is dan het positieve (-re ) ´voordeel´.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding