Hoe kan je jezelf motiveren om iets te doen, terwijl je het niet leuk vindt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (6)

Oh, ik doe dat altijd, door eerst de dingen te doen die ik niet leuk vind, en mezelf daarna te belonen met dingen die ik wel leuk vind. Werkt prima bij mij. Maar ja, iedereen is anders, hè.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. De 5-minuten regel
Neem jezelf voor om er 5 minuten aan te gaan werken. Als je eenmaal over de drempel heen bent en een begin gemaakt hebt, is het veel makkelijker om ermee door te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier staan heel veel antwoorden:
http://www.goeievraag.nl/vraag/jezelf-motiveren-gaan.10567
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedenk waarom je het toch moet doen. Als je het niet leuk vindt maar blijkbaar toch wil/moet doen, is daar een reden voor. Om een hoger doel te bereiken, omdat er anders nog naardere consequenties aan vast zitten, whatever. Hou dat doel voor ogen.
En denk niet te lang aan hoe stom het wel niet is, daar wordt je alleen maar ongelukkig van. Gewoon doorpakken en jezelf iets leuks beloven voor als je klaar bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf gewoon een flinke schop onder je hol geven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door in te zien dat het nadeel om het niet te doen groter is dan het positieve (-re ) ´voordeel´.