Kun je een boek kopen en het dan laten vertalen door iemand?

ik wil misschien een boek kopen op amazon maar is alleen in het frans verkrijgbaar . Kan ik het dan opsturen naar iemand die het hele boek naar het nederlands kan vertalen

een jaar geleden
in: Overig
1K
ronron1212
een jaar geleden
Als je geld genoeg hebt omdat te betalen kun je wel een vertaler vinden.
Paulyn
een jaar geleden
Je zou beter het boek digitaal kunnen kopen. En steeds een paar zinnen laten vertalen met een vertaler. Die worden online ook aangeboden.
Het vertalen van een boek door een vertaler is niet te doen. Vertalers zijn best prijzig en je betaald per uur! Dan krijg je wel een heel erg duur boek!!!
Misschien komt er nog een vertaling uit als het een erg goed boek is.
Ik adviseren dan maar een ander boek te kopen.
Antoni
een jaar geleden
@pauls, misschien dat je een kennis, vriend(in) of familielid kan vinden dat het boek voor je wil vertalen. Maar het is een monsterklus, dus er zou, vind ik, wel een grootse vergoeding tegenover moeten staan. Waar zou jij hem of haar mee kunnen helpen? Daar zou je dan over na moeten denken. Een (commercieel) bedrijf de vertaling laten verzorgen, is voor een gemiddelde lezer het geld niet waard. Als een bekende de vertaling verzorgt, kan dit wel enkele maanden duren. Daar zou je ook rekening mee moeten houden.
Antoni
een jaar geleden
@pauls, met het woord 'vergoeding' in mijn vorige reactie bedoel ik een tegenprestatie. Die tegenprestatie kan, naar mijn mening, dus ook een handeling zijn. Je kan die andere persoon dus helpen met iets, wat dan evenveel waard is als die andere prestatie: het vertalen. Waar ben jij goed in, en waarmee help jij die ander 'vooruit'?
xkatex
een jaar geleden
Tegen elke prijs is alles mogelijk. Het is de vraag of je dat ervoor neer wilt leggen.

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Maar het kost je wel duizenden euro’s:
https://www.vertaalbureau-perfect.nl/actueel/hoeveel-kost-een-vertaling-eigenlijk

Als je het zelf wilt doen:
- maak met een scanner van elke pagina een pdf-bestand of koop indien mogelijk een pdf-versie van je Franse boek
- converteer dit pdf-bestand naar tekst door bijvoorbeeld Google Drive of https://www.onlineocr.net/
https://thegeekpage.com/ocr-online-services/
- vertaal deze tekst met Google Translate
https://translate.google.nl/
Toegevoegd op 07 oktober 2022 07:26: bron
SimonV
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Mmm, google translate een boek laten vertalen? Ik vind de vertalingen van Translate heel vaak nogal krukkig en onbegrijpelijk - het hangt er dus ook heel erg van af wat voor boek het is, hoe nauwkeurig de vertaling moet zijn.
SimonV
een jaar geleden
Vrijwel alle vertalingen die ik hier plaats komen van Google Translate... ik hoef vrijwel nooit iets te verbeteren.
Ik lees zelf boeken in het Noors met behulp van een Google Lens.
Open de app op je mobiel, kies voor tekst en scan de pagina. Vervolgens kies je voor "vertalen". De app vertaalt de pagina dan.
Je kunt naar het Nederlands vertalen. Maar ik kies meestal voor Engels, omdat ik denk dat de vertalingen via die taal verlopen en Engels voldoende beheers.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden