Waarom zeggen mensen dat blondines dom zijn en brunettes slimmer? Waar komt die gedachte vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Gelukkig zeggen niet al te veel mensen dat. Want het is natuurlijk alleen maar een soort café-praat. Het gaat dan over "dom blondje" en zo.

De gedachte is gebaseerd op een soort mening, dat blondines mooier zijn dan brunettes. Marilyn Monroe, Brigitte Bardot etc. En dat is natuurlijk ook klinkklare onzin, net zoals de gedachte dat blauwe ogen mooier zijn dan bruine.

Vanuit die gedachte, gaat men er vanuit, dat heel knappe vrouwen het met hun oogverblindende schoonheid wel redden in het leven, zonder hun verstand te gebruiken.
Minder mooie vrouwen moeten het hebben van hun verstand. Daar zou iets van waarheid in kunnen zitten, voor bepaalde vrouwen (en mannen), en dan ook nog in heel specifieke beroepen, maar dat je dan per se blond moet zijn is onzin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Uit de hersenpan van vooringenomen mensen. Je haarkleur heeft geen invloed op je verstandelijke vermogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk door de in 1962 op slechts 36-jarige leeftijd overleden Amerikaanse filmster en sexsymbool Marilyn Monroe,die met haar befaamde optreden in 1962 op de verjaardag van de toenmalige president John F.Kennedy op een gegeven moment "poe--poe-pi-doe--"} zong voor hem en daar héél kokette en tegelijkertijd onschuldig-infantiele bewegingen/gebaren maakte.

Toegevoegd na 46 seconden:
toevoeging:

dit zou de aanleiding geweest kunnen zijn voor dit vooroordeel.