bijverdienen naast studie

ik studeer en heb een baantje.Volgens mij mag ik t/m € 6000 belasting vrij bijverdienen.Klopt dit?En zo ja,als ik de € 6000 overschrijd,moet ik dan over het gehele bedrag belasting betalen of alleen over het overschrijdende bedrag?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Ik dacht dat het belastingvrije deel iets lager lag, maar ik kan mij vergissen.

Als je over de grens gaat, dan betaal je belasting over het overschrijdende deel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is zelfs nog veel meer, wat je belastingvrij mag bijverdienen naast je stufi.

http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=Hoeveel+mag+je+belastingvrij+als+student+verdienen+in+2010%3F
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naast je studie mag je in 2010 € 13.215,83

Als je hier overheen gaat, dan kom je in de problemen met de studiefinanciering.

Om in aanmerking te komen voor belastingteruggave, moet je fulltime studeren. Er staat voor de teruggave geen maximum vermeld (voor zover ik kan vinden) dus dat is vooral voor de stufi

http://www.loonwijzer.nl/home/jeugdloonwijzer/bijbaan

Je kun het makkelijk even navragen bij de belastingdienst