Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe geraak ik binnen mijn relatie van angstaanvallen af

ik heb net een relatie van 13jaar achter de rug en heb deze zelf gestopt.ik heb nu een nieuwe relatie, en zijn nu 5 maand samen.in het begin liep alles goed maar na enkele weken begon ik in alles jaloers te worden.ik weet dat dit voor haar niet prettig is en wil dit zelf ook niet.wanneer ik jaloers over iets word krijg ik echte angst aanvallen en begin ik als het ware te beven.na 10 minuten stopt dit wel maar kan dit tot 50x per dag voor hebben voor soms de simpelste zaken.het niet antw op sms tot haar zien lachen naar een andere man.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
457

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het belangrijkste is dat je met haar er over blijft praten. Wees eerlijk en val haar niet aan als ze bijv. Niet terug smst. Daarnaast ga opschrijven wat er gebeurd en hoe je je daarbij voelt en wat je handeling daarop is als je zo'n angstaanval hebt gehad. Dus niet tijdens de angst maar daarna. Je zult zien dat als je het op gaat schrijven dat je gaat beseffen dat je angst niet realistische is. En je kunt je partner er zo ook beter bij betrekken. Word het nou echt niet minder ga dan naar het riagg. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er iets in je vorige relatie gebeurt waardoor je jaloers werdt? Mischien heb je dat meegenomen naar je nieuwe relatie?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding