Mag je zomaar reclame foldertjes in de bus gooien bij mensen aan huis, als startende kapper?

Wij kregen namelijk deze ween een klein foldertje, met dat als je voor bepaalde datum je haren zou laten knippen/wassen dat je dan 10 euro hoefde te betalen.

Die persoon heeft het foldertje zo gemaakt dat het op reclame lijkt.

Stel je geeft cursussen, mag je daan zomaar aan huis foldertjes in de bus gooien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Antwoorden (3)

Ja dat mag! Mits de reclame niet misleidend o.i.d. Is. Als je deze reclame niet wilt kan je een "ja-nee" sticker op je bus plakken, of "nee-nee". Groetjes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat mag. Dit mag zonder vergunning.
12 jaar geleden
Dit verschilt per gemeente. In de gemeente Kerkrade moest ik een promotievergunning aanvragen voordat ik folders mocht uitdelen of rondbrengen. Kijk op de site van jou gemeente, daar moet het ergens staan.