hoe lang is een "grote maand"

Volgens mij is een 'grote maand' een maand en een paar dagen, en volgens een vriend is dat een maand en een half, wat is het juiste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Koos Postema had vroeger een programma,dat een groot uur u heette. Dat was wat langer dan een uur. Dus een grote maande zal wat langer dan 31 dagen zijn, maar m.i.korter dan 45 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een maand en 1 dag t/m een anderhalve maand.

Net als een groot uur, dat is tot ongeveer 1.15, tot er een nieuwe 'makkelijke' term komt dus (kwart over). Zo heb je ook anderhalve maand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij éénen dertig dagen. Dat is een grote......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een grote maand telt 5 weekenden!

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zijn ook maanden met 31 dagen die maar 4 weekenden tellen en worden dus niet gezien als grote maand!