Ik ben 12 jaar kan ik dan spelletjes voor de Ps3 boven de 16 of 18 kopen? (niet online bestellen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.2K
Kimath
13 jaar geleden
Er is een reden dat deze spellen zo'n leeftijdsaanduiding hebben gekregen. Omdat ze niet geschikt zijn voor jongere kinderen, vaak vanwege gewelddadigheid in het spel.

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet.
En daar is een reden voor. Ik ben zelf 19, en game ook regelmatig. Alleen sommige spellen op de PS3 zijn zo realistisch en zo eng, dat het misschien beter is om het niet te kopen voordat je de toegestane leeftijd hebt bereikt.
Zelf koop ik sommige spellen uit voorzorg niet, omdat ik weet dat ik er niet van kan slapen. In Duitsland zijn ze heel streng met games. Er is daar geen bloed, en mensen gaan niet dood, maar op de grond zitten in counter strike.
Toen ik 12 jaar was speelde ik liever buiten...

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je spellen zoals GTA wil kopen, of Tony Hawk welke ook voor een hogere leeftijd zijn, kun je het het best aan je ouders vragen. Mijn ouders deden daar vroeger nooit moeilijk over ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, het mag niet. Echter maken veel verkopers een uitzondering, en verkopen de spelletjes alsnog.

Wanneer ze de uitzondering echter niet maken, kan jij ze er op wijzen dat deze leeftijdsaanduidingen slechts adviezen zijn, en geen wettelijke regels. Dan mag je de spelletjes dus gewoon kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zonder toestemming van je ouders (tenzij je er uit ziet als iemand van 40)
Dan zullen ze je om je legitimatie vragen.
Dus je ouders moeten mee naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op de reguliere markt, waarschijnlijk wél op de zwarte markt.
jc54
13 jaar geleden
Waar een wil is is een weg. Echter er is niets voor niets een leeftijdsgrens getrokken. Te snelle oogbewegingen bij actiespellen, op een te jonge leeftijd kunnen zeer schadelijke gevolgen voor later hebben. Pas op!
Niet streng bedoeld hoor!
Bronnen: