ik spreek het uit als: Ellis

maar als diegene zich voorsteld alszijnde, Alice (zeg:Allies)

dan spreek ik uit: "Allies"

mocht diegene zeggen: ik heet Alice (zeg :Ahlies)

dan spreek ik uit: "Ahlies"

en om een lang antwoord korter te maken.

het is persoonsgebonden.

Raadpleeg desnoods haar ouders. deze zouden als geen ander het beste kunnen weten wat de juiste uitspraak is bij de juiste Alice :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een h heb ik nog nooit gehoord in die naam.

Andere antwoorden (12)

eliss

(Platte e en dan liss)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spreek Alice uit als:
Eh-liss.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan op twee manieren
zoals hierboven genoemd e-liss
maar het kan ook als aliesse

Toegevoegd na 19 minuten:
ik bedoel met het kan op twee manieren, ik ken het op twee manieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan hoe de ouders van de persoon het bedacht hebben.

Ik ken bijvoorbeeld een aaLIES, wier naam 'Alice' wordt gespeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eh-lis is toch wel het bekendste ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Dat is volgens mij eerder Yes.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een h heb ik nog nooit gehoord in die naam.
(Ter info: ik was 't niet die je een minnetje gaf.)
Op z'n Engels klinkt het als Ellis, met de klemtoon op de E. Maar als Nederlander kan je het ook uitspreken als Alies, met de klemtoon op lies.
Amadea
13 jaar geleden
hier word alice uitgesproken als a-lie-ce
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het Frans is het Alies of Aliese met de nadruk op de tweede lettergreep
In het Engels :Ellis met de nadruk op de eerste lettergreep.
Veel voorkomende naam ...nu vooral bij grootmoeders en ouder ...was populair in het begin van de 20’ste eeuw in Vlaanderen :maar werd toen wel op zijn Frans uitgesproken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo:

http://www.howjsay.com/index.php?word=alice&submit=Submit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heet Alice, je zegt Allies. Ik heb er een hekel aan dat mensen me vaak Allies-e noemen, wanneer ik me al heb voorgesteld. Mensen die mijn naam op papier zien maar me nog niet gesproken hebben vragen vaak gewoon hoe je mijn naam uitspreekt, wel zo makkelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tegoei en niet verkeerd