Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan de reden zijn dat je menstruatie maar 1 of 2 dagen duurt? Is dit erg? Ben je hierdoor verminderd vruchtbaar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Nee dat is niet erg, de duur van menstruatie kan heel erg verschillen.
Als je de pil slikt is het redelijk normaal dat het korter duurt dan gemiddeld. De lengte van je menstruatie zegt ook weinig over je vruchtbaarheid.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Sommige vrouwen menstrueren 5-7 dagen, anderen 2 of 3 dagen. Dat heeft in principe geen invloed op je vruchtbaarheid. Menstrueer je wel altijd regelmatig? Heb je wel een eisprong? (door ovulatietesten of temperatuurmeting kun je dit bepalen) dan hoef je je voorlopig geen zorgen te maken. Verminderd vruchtbaar ben je als je bijvoorbeeld geen eitjes aanmaakt, geen eisprong hebt of als de zaadkwaliteit van de man slecht is. Mocht het je niet lukken om binnen een jaar zwanger te raken, dan kun je het best een afspraak maken met je huisarts. Hij kan je doorverwijzen naar de gyneacoloog die zal onderzoeken of er iets mis is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je nog jong bent, maar ik had dat ook toen ik jong was. Nu helaas niet meer. Heeft niets met je vruchtbaarheid te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik menstrueer helemaal niet en ben zo vruchtbaar gebleken als wat, maar ik geloof dat alle mannen dat hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding