Is het wel of niet verstandig te slapen op een elektrische deken als je zwanger bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een electrische deken vind ik nooit verstandig, je leert je lichaam op die manier af om zichzelf op te warmen....

Maakt niet uit of je zwanger bent of niet... Dat deken kan er wel tegen...

nee hoor, je lichaam zorgt dat je baby goed beschermd wordt. Een electrische deken is niet schadelijk voor je kindje.

Op een elektrische deken slapen is NOOIT verstandig ; de bedoeling is dat je je bed een beetje voorverwarmt als je het zelf opwarmen van je dekens echt een onoverkomelijk probleem vindt, maar voor het slapen moet-ie natuurlijk wel uit. Niet alleen vreet het stroom, je rotzooit ook met je eigen innderlijke thermostaat. Of je zwanger bent of niet, heeft daarop verder geen invloed. Er gaat geen geheimzinnige straling van uit ofzo. Hooguit wordt je kindje (ook) een enorme koukleum. Wat je in elk geval NOOIT mag doen, is je baby als die eenmaal geboren is op een elektrische deken leggen, of bij je in bed leggen als je zo'n onding aan hebt staan. Kleine kinderen oververhitten sneller dan dat ze onderkoelen (met voldoende dekens), en de schade is veel sneller niet te overzien.

Ha, die Margriet1974; Ik ben een beetje huiverig voor elektrische dekens, maar erop is dan inderdaad een stuk veiliger dan eronder.

Als ik het bed te koud vind dan leg ik altijd eerst een warme kruik in bed om het bed op te warmen.... simpel en net zo effectief.

Een elektrische deken zal geen goede invloed hebben op je aura. De draden die erdoor lopen en het verwarmen hebben invloed op hoe jouw energieveld loopt, het wordt als het ware langs geleid. Het volgt de lijnen in de deken in plaats van hoe voor jouw gunstig is. Omdat de nacht wordt gebruikt om op te laden en bij te komen zou ik het niet gebruiken, ook niet op liggen als het uit is, gewoon helemaal het bed uit. Er is al elektromagnetische straling genoeg om ons heen. Alle storing waar we makkelijk zonder kunnen zou ik weg doen. Zeker met zo'n klein mensje in je, dat met een reuze tempo ontwikkelt, die slaat echt veel op. Gewoon het risico niet nemen.

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom je er niet op mag slapen.

Het lijkt me,als je in een electrisch verwarmd bed wilt slapen,wel verstandiger om ONDER de deken te slapen en niet er op! Je kunt je bed er mee voorverwarmen,maar ik zou het niet aan laten als je er in ligt. Je lichaam raakt er aan gewnd en is op de duur niet meer in staat zichzelf te verwarmen. Het feit,dat je zwanger bent doet daar niets aan af!

Nou ja... Iemand stelt hier een vraag, en meteen worden de elektrische dekens verketterd. Als er in een huis geen c.v. is (ja, die huizen zijn er nog!) en je ligt alleen in bed, dan kan het verdomd lastig zijn dat bed warm te krijgen. Zelf deed ik wel eens de deken aan 'zijn' kant van het bed aan, zodat als ik me 's nachts omdraaide, niet op een ijskoud plekje terecht kwam. (mijn man sliep niet iedere nacht thuis). Kijk, iedere nacht met de deken op de hoogste stand is ook niet mijn idee van lekker slapen, maar zo af en toe kan zo'n deken erg comfortabel zijn!

Als het niet nodig is, gewoon niet doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100