Waarom zou jij je daar druk om maken? Er gaapt een kloof van 84 jaar tussen jullie en buiten dat ben je ook nog zelf een vrouw! Laat ze maar naar de jongen/man gaan,die haar bezwangerd heeft en kom niet meer met die onzinverhaaltjes,daar is deze site niet voor bedoeld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik zou er gewoon hetzelfde mee omgaan als voor de zwangerschap
voor jou is zij toch niet veranderd
ze is idd wel jong en dan kan ze alle stuen gebruiken juist van vriendinnen
s6

Toegevoegd na 28 seconden:
stuen = steun
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jij de vader bent, zou ik de vraag toch heel anders lezen dan dat als jij de vader niet bent...

Ben jij de vader dan is het een ronduit misplaatste vraag...

Maar als jij de vader niet bent, blijf haar vriendin en sta haar bij daar waar nodig...

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh je zou ook de vriendin kunnen zijn, dat had ik even niet door... (een misser, lol)...

Dan geldt hetzelfde als voor een vriend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Steun haar als ze dat nodig heeft, en luister naar haar als ze wil praten.
Weten haar ouders het al?
Ga met haar mee naar eventueel de huisarts of een andere vertrouwenspersoon!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja.......vijftien is in principe oud genoeg om te weten waar Abraham de mosterd haalt, en wat de gevolgen kunnen zijn als je met vuur speelt.
En wie zijn billen brandt......

Natuurlijk is dit niet opzettelijk gebeurd, en hopelijk ook niet door laksheid, en ik zou de laatste zijn om te zeggen wacht er effe mee (hoewel ik er wel toe neig te zeggen : wie oud genoeg is voor seks moet ook oud genoeg zijn om voor een kind te zorgen), maar je staat nu wel voor een voldongen feit. En niks geen wie het kind krijgt mag het houden ; voor een zwangerschap zijn nog altijd TWEE mensen nodig. En om een kind op te voeden al helemaal.

In ieder geval moet je er goed over praten. Samen, eventueel met een ouder of met iemand van een stichting die zich daarmee bezig houdt (de VBOK als je mordicus tegen abortus bent, of de FIOM als je alle opties open wilt houden). Welke keuze jullie ook maken, je moet er beide achter staan. Een kind isgeen speelgoed dat je weg kunt doen als het niet meer bevalt, en zelfs geen huisdier dat je naar het asiel kunt brengen als je het zat bent. Je zit er gewoon voor minimaal 20 jaar aan vast. Voordeel :als de kinderen de deur uit zijn, ben je zelf nog piepjong. Steeds meer mensen beginnen er dan pas voor het eerst aan te denken zelfs - wat overigens rijkelijk laat is.

Maak een weloverwogen keuze waar je beide achterstaat. Dat kan het uitdragen van de zwangerschap en vervolgens zelf zorgen voor het kind zijn, maar ook afstand is een mogelijkheid. Natuurlijk kun je - mits je op tijd bent - ook overwegen de zwangerschap af te laten breken. Praat in elk geval over alle mogelijkheden en overweeg alle consequenties serieus. "We laten het gewoon komen" klinkt wellicht heel volwassen en verantwoordelijk, maar je hebt geen flauw idee waar je aan begint, en die keuze is lang niet altijd de beste optie voor het kind. En dat is degene om wie het nu draait.

Probeer het in elk geval niet met zijn tweetjes op te lossen ; vraag hulp en advies van iedereen die daarvoor dicht genoeg bij je staat of verstand van zaken heeft.

Ik heb het zelf niet zo op het signatuur van de VBOK, dus hier alleen de link naar het FIOM.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben er in mijn antwoord van uitgegaan dat jij de vader bent ; nu ben ik daar ineens niet meer zo zeker van.....
Nouja, dan kun je met dit advies in elk geval bij haar komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is ze zwanger van die jongen die jouw wilde knijpen?
Voor jouw vriendin lijkt het mij het beste dat ze om te beginnen voorlopig niet met jou omgaat. Schakel voor jezelf eens professionele hulp in voordat je je drukt maakt om een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wil je niet spotten met mijn problemen?! :O