Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 14 weken zwanger en heb net 1 x een teug helium ingeademd. Hoe groot is de kans dat je baby schade oploopt door 1 x helium in te ademen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom nam je de risico ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik dacht dat het geen kwaad kon, tot ik het verder nadien opzocht. Geen nood, ik haat mijn eigen op dit moment.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welk risico? Het risico dat er risico was?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hoeft jezelf niet te haten. Je hebt wat je zou kunnen noemen een leermoment. Dat betekent dat je vooruitgang maakt. Het geluk is, dat je dit leermoment hebt zonder consequenties. Overigens is "jouw eigen" (jezelf) haten wellicht wel schadelijk, stress van een moeder is namelijk niet goed voor een baby. Nog wat: http://www.telegraaf.nl/vrouw/mama/zwangerschap_bevallen/21821168/___Alcohol_tijdens_zwangerschap_mag_best___.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De kans op schade is nul. Helium is een inert gas.
Je hebt zelf mogelijk een heel klein dipje in je bloedzuurstofgehalte. En dat is net zomin schadelijk voor jou als voor je kond.
Daarna wel weer gewoon lucht ademen ;-)
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Helium is niet giftig, alleen door helium in te ademen krijg je geen zuurstof binnen. Eén teug kan geen kwaad (want je adem inhouden kan ook geen kwaad), maar als je een tijd lang alleen helium inademt en dus geen zuurstof, dan kan het wel kwaad (net als je adem heel lang inhouden).

Dus maak je geen zorgen. Het kan geen enkel kwaad dat je helium hebt ingeademd, zolang je het niet met ballonnen tegelijk doet een paar minuten lang...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding