Waarom steken muggen mij altijd een heleboel keer, maar mijn man (die naast me ligt) niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Muggen kunnen heel goed ruiken.
Hoe meer de mens naar mens ruikt hoe meer muggen deze mens vinden.
He lijkt er op dat vrouwen over het algemeen meer naar mens ruiken dan mannen.
Ook gaat de mug op warmbloedige dieren en mensen af.
De lichaams themperatuur van vrouwen is een fractie hoger dan bij mannen, muggen lijken er een voorkeur voor te hebben.
Door het gebruik van antie muggen spray of druppeltjes gaat de mens minder naar mens ruiken, probeer maar eens het boerenworm-kruid over je huid te wrijven, dan ruik je niet meer naar mens en vliegen de muggen voorbij zonder te prikken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat lijkt maar zo.
Sommige mensen hebben geen last van muggensteken.
Dan lijkt het net of ze je niet gestoken hebben.

Toegevoegd na 17 minuten:
Toevoeging:

"After many bites, some people become rather insensitive to them and their skin barely reacts. However, for others the mosquito bite symptoms become more severe with more bites."

Het is dus onvoorspelbaar, sommigen reageren helemaal niet meer op muggenbeten, bij anderen neemt de heftigheid van de reactie juist toe.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat zo? Goh, dat heb ik nog nooit gehoord. Zou wel een heel logische verklaring zijn.
Het heeft niets met je bloedgroep te maken, maar met de temperatuur van je lichaam. Degene met de warmste lichaamstemperatuur wordt het vaakst gestoken, omdat de muggen gevoelig zijn voor deze verschillen en het warmste lichaam opzoeken om te steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch heeft het volgens mij te maken met je bloed. Ik ben nog nooit gestoken door een mug (in 45 jaar tijd), heb hoogstens last van ze als ze vlak langs mijn gezicht zoemen, maar verder niet. Het is net alsof ik een schild om me heen draag. Mijn vrouw en zoon worden helemaal lek gestoken.
Ik geloof niet dat het dus met geur of lichaamstemperatuur te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mug kan niets van je bloed weten zonder dat hij je eerst gestoken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
WAT EEN GELUK!!!! amaaaaaaaaaai!!!
daar begrijp ik niets van!!
kan aan je eet gewoontes liggen en aan je manier van slapen.
draai je man heel veel en slaapt hij onrustig kan een mug ook niet even lekker gaan zitten slurpen.

het kan ook zijn dat hij wel geprikt word maar er geen last van heeft.
mijn man had laatst over de 30 beten die hij niet voelde en een uur later weg waren.
het is maar net wie je bent wat je eet en hoe gevoelig je bent.