waarom moet een aanstaande moeder altijd perse hydrofiel luiers in huis halen?

waar zijn die nou zo handig voor en wat kunnen hydrofiel luiers wat een gewone theedoek niet kan? je gebruikt ze immers voor snel vocht absorberen..maar dat moet een gewone theedoek toch ook kunnen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Heb ik me ook afgevraagd 19 jaar geleden maar ze zijn echt handig. Baby's produceren nogal veel vocht... het komt werkelijk overal uit en dan is het handig om een een stapel van iets te hebben waar je makkelijk naar grijpt. Als je je baby's kwijl mond of billetjes met theedoeken gaat afwegen met een theedoek worden ze heel schaal. En de hydrofiele doeken gaan jaren me... als je baby groot is kun je die wel als theedoek gebruiken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je moet niets. Tuurlijk is een theedoek ook prima. De commercie wil je alleen doen geloven dat je fout bezig bent als je geen luiers van hun koopt. Vroeger droegen de baby's altijd katoenen luiers. Gewoon wat vaker wasjes draaien. That's all!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hydrofielluier neemt meer vocht op dan een theedoek omdat het anders geweven is. Het is zachter en dunner en dat is handig als je een baby moet afdrogen.
Bovendien kan het in de kookwas en een gemiddelde theedoek niet. Ook het formaat is anders. Hij is iets groter dan een theedoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niets tegen poepluiers hebt en graag je theedoeken wilt wassen op de hete stand van je wasmachine moet e dat doen

Toegevoegd na 5 minuten:
e = je
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog iemand die niet weet wat een hydrofiele luier is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als je zelf geen kinderen hebt zijn het allemaal onbekende termen. Alleen "luier" geeft dan nog een associatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, het is niet erg om iets niet te weten. Het is alleen niet handig om antwoord te geven op de vraag als je geen idee hebt waar de vraag over gaat.
ronron1212
13 jaar geleden
Dom om twee keer te reageren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk reageer ik één keer op jou, en één keer op friezin. Dat gebeurt wel vaker in reacties, je weet wel: iemand schrijft iets, iemand anders reageert daarop, dan zegt de eerste persoon (of iemand anders) weer iets, dat idee. Dat heet 'interactie'. Ben je nou echt zo overstuur door wat kritiek dat je op de kans springt om de gever van die kritiek 'dom' te noemen?
ronron1212
13 jaar geleden
Ik ben niet overstuur maar wees duidelijk in je reactie naar wie. Daar sta je zelf toch ook zo op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké, @ronron1212: mea maxima culpa. Nou, voelde dat goed?
ronron1212
13 jaar geleden
mea maxima culpa mooi hoor in de oude taal dat men dat nog kent door mijn grote schuld.
Had ook mea culpa door mijn schuld kunnen zijn
Ivana
13 jaar geleden
ronron: ook van Katholieke huize? Hoef je er niet zo dik op te leggen. Suzy heeft groot gelijk met haar luierverhaal. Geef dat dan gewoon toe en maak er niet zo'n theater van.
ronron1212
13 jaar geleden
Ivana Ik weet niet waar jij het nu over hebt en waar je conclusie van dan komt maar ik ben niet gelovig en ook geen klein kind
hydrofiel luiers worden gebruiikt om de baby af te drogen.
ook heb ik altijd 1 op de commode liggen op het aankleed ding.
ik heb ook altijd 1 in mijn tas om onder hem te leggen als ik hem onderweg moet verschonen.
13 jaar geleden
Een theedoek komt er heel dicht bij.
een hydrofiel luier is wel iets zachter en dunner
Het zijn gewoon handige "van-alles-doekjes" voor baby's. Ik heb ze ook nooit als "luier" gebruikt maar wel als onderlegger, spuugdoek, handdoek enz

Je kunt denk ik gewoon je theedoeken gebruiken maar het voordeel van deze is dat dan duidelijk is wat babydoeken zijn én je verbruikt er nogal wat op een dag (2 voor het badje, 1 in bed, 1 in de tas mee, 1 als spuugdoek (als je mazzel hebt), zoveel theedoeken had ik helemaal niet, je wilt toch niet meer dan 2x per dag wassen.
13 jaar geleden
Das waar, maar zo kon ik ze makkelijk uit elkaar houden. Ik waste hydrofiele luiers af en toe op een kookwas, voor alle bacteriën en de zure melk die er in trok enzo. Een hydrofiele luier zit qua structuur ook anders in elkaar dan een gewone theedoek, ze lijken wel minder stug ook.