als een baby nog verbonden is met navelstreng kan het dan al schreien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Was vergeten om erbij te zetten als het al geboren is. Bedankt voor de antwoorden is ook vrij logisch als ik het lees. Thnx

Antwoorden (6)

Ja, dit kan zeker ;)
ik ben zelf het levende voorbeeld..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra een baby geboren is heeft die de mogelijkheid om te huilen. Verbinding met de navelstreng maakt daar niet om uit. Het gaat erom dat de longetjes adem kunnen halen.

Toegevoegd na 3 minuten:
adem kunnen halen moet zijn: zich kunnen ontplooien.
Amadea
13 jaar geleden
Ja, dat kan, maar dan moet het kind wel buiten de baarmoeder zijn om lucht te kunnen inademen. Zonder lucht langs de stembanden komt er namelijk geen geluid uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de baby in de baarmoeder is niet, omdat het nog niet ademhaalt. Als het net geboren is, maar nog met de navelstreng aan de moeder vastzit wel, omdat het dan kan ademen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, want het is de koude lucht op de huid die de ademreflex prikkelt. En een baby kan pas geluid produceren als hij ook ademhaalt. Door die ademreflex vouwen de longen zich uit en dan gaat het beginnen.

Daarom krijgen stuitbevallingen ook extra aandacht, als het lichaampje al geboren is en het hoofd zou wat klem zitten , komt die ademreflex wel al op gang en dan zou het kind kunnen stikken.

Zie ook bijgevoegde link die daarom het onder water bevallen aanbeveelt, door het warme water zou de ademreflex nog niet optreden, dat gebeurt pas als het kind uit het water wordt gehaald,
13 jaar geleden
als schreien huilen is.... nee dat kan niet.

geluid maak je door lucht langs de stembanden te laten gaan. deze gaan trillen en dat maakt geluid.

de baby is dus aan het ronddobberen in vruchtwater en kan niet huilen. het kan wel duimen, vruchtwater drinken en draaien. (breek me de .... niet los)

de meeste mensen maken zich zorgen om de navelstreng en gevaar van stikken. nu en dan gaat het het bijna mis of mis. dit zijn ook de verhalen die angst inboezemen en blijven hangen. gelukkig gaat het veeeeeel vaker helemaal goed zonder ook maar 1 enkel probleem.
mijn jongste heeft salto's gemaakt (stuit, weer terug, en weet een stuit en vond het toen een keer tijd om in te dalen) en ondanks alle bewegingen is alles gewoon goed gegaan.

Toegevoegd na 2 minuten:
na de geboorte moet een baby huilen om de longen te vullen met lucht. dit kan ook als het nog even met de navelstreng verbonden is. het gaat dus eigenlijk om de omgeving waar de baby zich in bevind.
zonder navelstreng moet de baby het helemaal zelf voor de voedingsstoffen en het zuurstof gaan zorgen.