Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

De nieuwe Anticonceptiepil 'jazz' is die goed tegen zwangerschap ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
850
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anti = tegen
Conceptie = bevruchting, zwanger worden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het antwoord ;)
Kimath
13 jaar geleden
Nog nooit van deze pil gehoord. De pil die ik momenteel gebruik bevalt mij goed, ik zie geen reden om naar deze 'nieuwe' over te stappen.
Ik laat mij door mijn huisarts adviseren welke pil het beste is voor mij.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker, beschermt deze goed tegen zwangerschap.
Dit in tegenstelling tot bijv de minipil die vaak wordt voorgeschreven aan heel jonge meisjes die menstruatieklachten hebben. De minipil bevat heel weinig hormonen, waardoor deze niet goed beschermd tegen zwangerschap.
De "Jazz" beschermd goed tegen zwangerschap EN helpt goed tegen PMS (pre-menstruaal-syndroom = menstruatieklachten voordat je ongesteld wordt).

In de praktijk komt het nogal eens voor dat meisjes/vrouwen ongewenst zwanger worden, omdat ze een pil vergeten.
Jazz heeft geen stopweek, zoals bij een normale pil wel het geval is. Bij Jazz bestaat de "stopweek" uit pilletjes zonder hormoon, dus neppillen.
Men verwacht dat er hierdoor minder ongewenste zwangerschappen ontstaan, omdat je gewent bent ALTIJD een pilletje in te nemen.

Ik wens je veel wijsheid toe met het maken van een goede keuze. Uiteraard kan je huisarts je hierover goed adviseren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als een anticonceptiepil niet goed zou zijn tegen zwangerschap, zou hij niet op de markt gebracht mogen worden. Dus wat denk je zelf?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de dame de pil tussen haar knieën houdt, dan is het zeker een goede anticonceptiepil...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan is zelfs een paracetamolletje een goede pil :) +1
sommige anticonceptiepillen zijn ook erg goed tegen acné.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding