Kan ik zwanger zijn?

Hallo iedereen,

ik heb een gemiddelde cyclus van 32 dagen, nu na 42 dagen heb ik nog steeds mijn maandstonden niet.
Heb ondertussen al 3 testen gedaan maar negatief.
Ik dacht eerst dat ik te veel stress had maar eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat ik nog stress heb de afgelopen week....

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Daar kunnen wij hier geen uitspraak over doen.

Als jij een vrouw bent en je hebt de afgelopen 42 dagen een keer onbeschermde sex gehad, dan zou je inderdaad zwanger kunnen zijn.

Als de zwangerschapstesten negatief zijn, dan zou contact op moeten nemen met je huisarts. Die kan je veel beter vertellen wat er met jou aan de hand kan zijn dan wij hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De testen zijn behoorlijk nauwkeurig, als je er 3 hebt geprobeert en deze allemaal een negatief resultaat geven dan zou ik er van uitgaan dat ik niet zwanger ben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stress van de afgelopen week, zou van minder invloed kunnen zijn (te korte tijdspan) dan stress wat je bijvoorbeeld vorige maand, of de maand ervoor had.

Aangezien je "gast' bent hier, weten we ook niet hoe oud je bent. Vrouwen kunnen ook vanaf zeer jonge leeftijd (30 of 35 jaar) in de overgang komen, wat kan beginnen met een periode van zeer onregelmatige maandstonden, of zelf het maanden wegblijven ervan, om vervolgens (net als je er lekker vanaf denkt te zijn) weer in alle hevigheid terug te komen.

Om je zwangerschap uit te sluiten, zou je naast de testen die je zelf al deed, even langs de huisarts kunnen gaan, om nog een test te doen, maar ook om je na te kijken. Het uitblijven van menstruatie kan ook andere onderliggende oorzaken hebben!!!

Hier heb je nog wat te lezen erover......Succes!

http://www.kiesbeter.nl/medische-informatie/medische-encyclopedie/onregelmatige-menstruatie/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is iets dat veel mensen niet weten over de invloed van stress. Het zorgt er niet rechtstreeks voor dat je menstruatie wordt uitgesteld, maar juist dat je ovulatie wordt uitgesteld. Je menstruatie is wat er (gemiddeld) een week of twee na je ovulatie gebeurt als je niet zwanger bent. Is je ovulatie om wat voor reden dan ook later (bijvoorbeeld door stress) dan verschuift je menstruatie mee.

Je menstruatie kan daardoor nog steeds wegblijven als de stress inmiddels voorbij is!

Als rechtstreeks antwoord op je vraag: het is niet onmogelijk dat je zwanger bent. Maar dat geldt voor iedere vruchtbare vrouw die seks heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt. En om die reden kan het gebeuren dat eerdere zwangerschapstesten negatief zijn, je toch zwanger bent of wordt, en dan op een dag een nieuwe test toch positief is.
Stress over zwanger zijn slaat ook op je ongesteldheid.
Als ik bang ben dat ik zwanger ben en ik maak me daar dus wat zorgen over al maak ik me voor de rest niet zorgen. Dan word ik meestal niet ongesteld tot ik een test neem die me zegt dat het negatief is, meestal ben ik dan binnen 2 uur ongesteld.
Dus het kan zeker wel stress zijn maar als e 10 dagen te laat bent en toch maar steeds testen blift doen, raad ik je aan gewoon naar de huisarts te gaan.