Kan een vrouw 2x in 1 jaar bevallen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja hoor. Mijn broers schelen 11 maanden, dus dat is het bewijs... Toegevoegd na 1 minuut: Geen van beiden te vroeg geboren trouwens. Mijn moeder was gewoon heel snel weer zwanger. Dit was in de tijd voor de pil en net nadat de dominee nog aan de deur kwam als je niet ieder jaar een kind kreeg. Ik zelf ben 6 jaar jonger dan de jongste van die twee... Mijn moeder was een van de eerste die de pil slikte. Als ze dat niet had gedaan, dan waren we vast met z'n tienen geweest... :-)

Ja, maar of het zo gezond is, is wat anders. Het "helpt"ook als de 2de een vroeggeboorte is

Het is niet gezond te noemen, maar het kan wel. In het gezin waaruit één van mijn ouders komt is het gebeurd: opa en oma waren boeren, vlak na de oorlog in het katholieke Brabant. Die verwekten 8 kinderen (eigenlijk 9, maar eentje overleed als snel) in 8 jaar, waarvan een keer voorkwam dat één kind in januari is geboren en het volgende in december!

Ja hoor ; dat kan makkelijk. Er zitten 12 maanden in een jaar, en een zwangerschap duurt 9 maanden dus reken maar uit. En inderdaad ; ook na een maand of 7, 8 kun je al van een (levensvatbaar) kind bevallen, dus dat maakt de kans nog groter. Sterker nog ; een immature geboorte kan al na drie tot zes maanden gebeuren. Kun je drie, vier keer in een jaar als je opschiet ; maar dat soort ellende wil je niet eens aan denken. Dus laten we het onderwerp luchtig houden en uitgaan van twee voldragen kinderen. Het kan dus, mits er niet meer dan 3 maanden tussen de eerste bevalling en de tweede bevruchting zitten. Maar verstandig is anders ; zowel lichamelijk als geestelijk is het verstandiger eerst goed te ontzwangeren. Maar je kunt dus WEL snel na de bevalling weer zwanger raken, zeker als je geen volledige borstvoeding geeft. De natuur beschermt je niet 100 %, dus je moet er zelf zeker alert op blijven.

Wat dacht je van een twee of drieling?

Ja, dit kan. Bijvoorbeeld: Een vrouw bevalt van haar 1ste kind op 1 januari, en wordt op (bijvoorbeeld) 1 maart bevrucht. Van haar 2de kind zal zij dus in eind november/begin december bevallen. Dan zit er dus tussen de bevalling en de bevruchting 2 maanden. Dit kan dus gewoon..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100