Kan een vrouw 2x in 1 jaar bevallen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie je een tweeling, die dus apart geboren worden met zeg maar 30 minuten verschil, ook als twee keer in 1 jaar?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tweeling wordt tijdens één bevalling geboren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een tweeling wordt tijdens een bevalling geboren maar er zit altijd tijd tussen zeg maar 3 of meer minuten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nielscod, je hebt gelijk, maar je hoeft niet weer helemaal opnieuw door de weeën en ontsluiting. Dus één bevalling!

Het beste antwoord

Ja hoor. Mijn broers schelen 11 maanden, dus dat is het bewijs...

Toegevoegd na 1 minuut:
Geen van beiden te vroeg geboren trouwens. Mijn moeder was gewoon heel snel weer zwanger. Dit was in de tijd voor de pil en net nadat de dominee nog aan de deur kwam als je niet ieder jaar een kind kreeg.
Ik zelf ben 6 jaar jonger dan de jongste van die twee... Mijn moeder was een van de eerste die de pil slikte. Als ze dat niet had gedaan, dan waren we vast met z'n tienen geweest... :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, maar of het zo gezond is, is wat anders. Het "helpt"ook als de 2de een vroeggeboorte is
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het gebeurde vroeger, toen 10 kinderen nog normaal was, vrij regelmatig.
Het is niet gezond te noemen, maar het kan wel.
In het gezin waaruit één van mijn ouders komt is het gebeurd: opa en oma waren boeren, vlak na de oorlog in het katholieke Brabant.
Die verwekten 8 kinderen (eigenlijk 9, maar eentje overleed als snel) in 8 jaar, waarvan een keer voorkwam dat één kind in januari is geboren en het volgende in december!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor ; dat kan makkelijk. Er zitten 12 maanden in een jaar, en een zwangerschap duurt 9 maanden dus reken maar uit. En inderdaad ; ook na een maand of 7, 8 kun je al van een (levensvatbaar) kind bevallen, dus dat maakt de kans nog groter.
Sterker nog ; een immature geboorte kan al na drie tot zes maanden gebeuren. Kun je drie, vier keer in een jaar als je opschiet ; maar dat soort ellende wil je niet eens aan denken.

Dus laten we het onderwerp luchtig houden en uitgaan van twee voldragen kinderen. Het kan dus, mits er niet meer dan 3 maanden tussen de eerste bevalling en de tweede bevruchting zitten. Maar verstandig is anders ; zowel lichamelijk als geestelijk is het verstandiger eerst goed te ontzwangeren.

Maar je kunt dus WEL snel na de bevalling weer zwanger raken, zeker als je geen volledige borstvoeding geeft. De natuur beschermt je niet 100 %, dus je moet er zelf zeker alert op blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ontzwangeren?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Wat dacht je van een twee of drieling?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dit kan. Bijvoorbeeld: Een vrouw bevalt van haar 1ste kind op 1 januari, en wordt op (bijvoorbeeld) 1 maart bevrucht. Van haar 2de kind zal zij dus in eind november/begin december bevallen.

Dan zit er dus tussen de bevalling en de bevruchting 2 maanden. Dit kan dus gewoon..