Kan innestelingsbloed ook rood zijn in plaats van bruin?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik duim!

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Alles van rood en roze (soms waterig roze, soms bruinig roze) tot bruin komt voor.

Hou er wel rekening mee dat het héél vaak voorkomt dat er een andere reden is voor het bloed. Te vroege menstruatie, ovulatiebloeding, zelfs gewoon een gesprongen adertje, dat kan allemaal.

Als het langer duurt dan maximaal een dag of twee, dan kun je vrijwel garanderen dat het geen innestelingsbloeding is. En ook als het korter duurt, kan het heel goed iets anders dan een innestelingsbloeding zijn.

Ik weet dat jullie al even bezig zijn, ik hoop met jullie mee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je vriendelijke reactie. Ik zet het even op een rijtje: de dag dat de menstruatie moest komen kreeg mijn vriendin een heel klein beetje (rood) bloed. De volgende dag niks. De daaropvolgende dag ook niks. De volgende weer een heel klein beetje (rood), de volgende niks, de volgende weer een heel klein beetje rood, en nu zijn we de 7de dag na de eerste kleine bloeding. Wat denk jij ervan? We durven of willen eigenlijk deze keer nog geen test doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, wat frustrerend! Ik ben zelf nog helemaal niet zo lang 'bezig' (nog in het stadium 'gestopt met anticonceptie en dan zien we wel of en wanneer het gebeurt), en zelfs ik zou dat niet trekken. Ik moet zeggen dat het niet heel hoopvol klinkt. Het kán nog wel, maar alleen in de zin dat de minst waarschijnlijke uitzonderingen op de regel altijd wel ergens iemand overkomen. Niet 100% onmogelijk, maar te onwaarschijnlijk om serieus rekening mee te houden. Behalve natuurlijk als het om jezelf gaat, en de wens al zo lang zo groot is. Weten jullie zeker wanneer de ovulatie was? Testen is wel de meest zekere manier om erachter te komen of ze wel of niet zwanger is, maar dat weten jullie al. Een innestelingsbloeding zal dit niet zijn, dat klopt niet goed qua timing (tenzij ze gewoonlijk een korte luteale fase heeft), maar een pseudomenstruatie (die had ik nog niet genoemd in mijn antwoord) zou in theorie wel kunnen. Dat houdt in dat een vrouw die zwanger is toch nog een bloeding heeft op het moment dat zonder zwangerschap de menstruatie verwacht zou worden. Meestal een veel lichtere bloeding dan een gewone menstruatie. Maar nogmaals: dit bestaat, maar is niet het meest waarschijnlijke scenario. Als jullie testen echt niet onder ogen kunnen zien, kan ik niets anders aanraden dan wachten. Neem ik goed aan dat ze al leeft alsof ze zwanger is? (Geen alcohol, rauwmelkse zachte kazen en de rest van het riedeltje.) Zo niet, dan is dat nu wel een goed idee, tot jullie zekerheid hebben. Besef wel (dat doen jullie al, maar ik zet het toch maar zwart op wit) dat wachten betekent dat het nog een volledige cyclusduur duurt voordat jullie wel zekerheid hebben.

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen is het bruin bloed. Vers rood bloed kan geen innestelingsbloed zijn want dat getuigd van een verse bloeding