Wanneer ten laatste moet men een keizersnede uitvoeren? Mag men wachten tot de uitgerekende datum of moet het daarvóór?

Mijn vrouwtje moet met de keizersnede bevallen. Nu zijn we op 8 dagen vóór de uitgerekende datum van een natuurlijke bevalling, maar kregen we nog steeds geen telefoontje betreffende de geplande datum. Bovendien zijn er een aantal factoren bij haar aanwezig die een vroegere geboorte zouden kunnen veroorzaken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (4)

Ik zou niet meer wachten op een telefoontje, maar zelf het initiatief nemen.
Bij een geplande keizersnede kan je de arts rustig om uitleg vragen. Het is tenslotte toch een chirurgische ingreep. Ook de datum moet besproken worden.
Dus niet meer wachten, neem contact op met de arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeeeeeeeelemaal met je eens, kan er geen zinnig woord aan toevoegen Sis!!! +++++
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Wendy :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar misschien durft het 'vrouwtje' dat niet en vraagt ze daarom of het 'baasje' het op internet wil vragen ;-) +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt stippel ;))
Ik stond ook gepland voor een keizersnee. Bij de laatste echo/onderzoek werd de datum waarop bepaald. Het kon niet eerder dan 2 weken over tijd. Ze zaten gewoon vol.
Ik kreeg meegedeeld , dat,wanneer de vliezen onverhoopt mochten breken, we een ambulance moesten bellen en dan werd het een spoed operatie.
Gelukkig had mijn zoon toen nog geen zin om te komen en de dag voor de operatie heb ik me op zaal geïnstalleerd, werd 's avonds aan de weeën monitor gelegd en heb geen enkele wee gehad of maar iets wat erop leek.
Ik stond gepland voor 's morgens ½ 9 en alles was klaar ervoor (je krijgt een catheder) en toen kwam er een spoed keizersnee tussen. Mijn zoon werd om 9.05 uur boven het scherm uitgetild en was BOOS! Mijn man zei onder tranen, " Hij heeft wel mijn temperament en harde stem, dus je weet wat je te wachten staat". Kon me niets schelen, hij was er na 3 miskramen en zo te horen gezond.
Dat was het allerbelangrijkste en al was hij met een sirene gekomen, het was als muziek in onze oren.
Hebben jullie nog een laatste controle? Dan hoor je het daar van de gynaecoloog. Dan wordt er alvast bloed afgenomen etc. Ik zou anders even aan de bel trekken, al is het voor je eigen gemoedsrust!
Alvast sterkte met de zenuwen, het is zo'n spannend vooruitzicht, dat weet ik nog goed al is het kind van mij al in zijn 16e levensjaar bezig! :)
12 jaar geleden
Bij een geplande keizersnee werd mij toen medegedeeld dat ze dat het liefst 14 dagen voor de uitgerekende datum deden i.v.m de weeen. Men heeft zowiezo een speling van 14 dagen voor en 14 dagen na de uitgerekende datum. Dit met betrekking tot een eventuele vroeg geboorte. Helaas had ik al 2 dagen hevige weeën voordat ze eindelijk over gingen tot de operatie. Mijn zoon is 1 dag voor de uitgerekende datum gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21 dagen ervoor tot 14 dagen erna ben je a terme...
tegenwoordig plant men een keizersnede vaak wat later (39 weken), dan vroeger. de reden daarvoor is, dat kinderen na de geboorte dan toch vaak wat minder opstartproblemen hebben.
je vrouw is nu bijna 39 weken, dus ik zou nu toch even bellen om te vragen waar jullie aan toe zijn.
dat is voor jullie wel zo prettig.
bovendien snijden gynaecologen ook liever niet in een samentrekkende baarmoeder.
succes!!