hoe gaan mensen om met mobiliteit als ze twee kinderen hebben met twee jaar verschil?

nou ik heb een kleine nu van een jaar, en als ik nu zwanger zou worden zou onze eerste kleine bijna twee zijn. maar ik vraag me dan af hoe ouders dat doen bijv. met de kinderwagen , of routine in dagelijks leven. aandacht verdelen. wat als je man weg is en je moet met twee kleintjes moet slepen. ik zou daar graag overal tips op willen weten. we willen graag een kleine en niet teveel leeftijd verschil tussen. dus als iemand een antwoord weet. graag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

ik denk niet dat je de enige bent met zo'n situatie. Kinderen kunnen prima samen spelen, lopen, tanden poetsen etc. Als de kinderen elkaar leuk en lief vinden, scheelt het heel veel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op deze vraag is geen eensluidend antwoord te geven. Je kunt zo veel regeltjes en adviezen in je opnemen, maar de situatie kan altijd anders worden door onvoorziene omstandigheden. Bij ons zit er tussen het eerst en het tweede kind ongeveer 20 maanden. Mijn vrouw was destijds ook alleen thuis overdag. En elke situatie, ongeacht hoe onverwacht het ook was, heeft zichzelf uiteindelijk opgelost. Dit speelde wel zo'n 25 jaar geleden, maar ik kan me niet voor stellen, dat dit in de tegenwoordige tijd heel veel anders zou zijn.
10 jaar geleden
Ik had er drie vlak achter elkaar, het is even aanpassen, maar het ging goed. Het is al wel 24 jaar geleden dat de eerste kwam, dus er zijn nu vast betere materialen voorradig. Achter de kinderwagen had ik een opstapje hangen waar de middelste op kon staan (dat moet je alleen doen als hij/zij stevig op zijn/haar beentjes staat en enigszins evenwicht gevoel heeft). Ook kun je kiezen voor een buggy en een goede draagzak. Betrek de oudste zoveel mogelijk bij wat je doet met de baby en laat hem/haar zo nu en dan eens helpen (iets aangeven, of een flesje geven), dan voelt hij/zij zich niet buitengesloten en heb je er geen "last" van. De eerste tijd slaapt de baby nog veel en kun je in die tijd een grote kinderuurtje inlassen, dan doe je dingen met hem/haar alleen. Als de baby wat groter is en ook vaker wakker is, kun je ze allebei op een apart kleed met hun eigen speelgoed laten spelen, ga afwisselend wat meedoen bij 1 van de 2. De oudste betrekken bij de jongste is belangrijk, dan voelt hij/zij zich groot en nodig. Maar geneer je niet als je er eens uit wil, zoek dan een oppas en doe eens iets met je partner, zodat jullie ook af en toe eens echt tijd voor elkaar hebben. Een kind heeft het meest aan 2 ouders die ontspannen zijn. Bij mij liep het vanzelf en door doen, kreeg ik ideeën over hoe het makkelijker kon, je komt er wel uit. Dit leer je door te doen.