Hoeveel waarde moet ik hechten aan de Chinese geslachtskalender?

Is hier onderzoek naar gedaan of zijn er betrouwbaarheidsresultaten?
voor de kalender zie o.a.:
http://www.mamaenzo.nl/zwangerschap/chinese_geslachtskalender/index.php

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Geen enkele. Tenzij je in astrologie en geesten en het vergaan van de wereld aan het einde van de maya kalender gelooft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen. De kans is 50-50 dat de kalender het toevallig goed voorspelt. Dat betekent dat de helft van de mensen die ernaar heeft gekeken roept 'oeh, dat kan geen toeval zijn!' waardoor de indruk ontstaat dat hij accuraat is.

Maar dat is hij dus niet. De zaadcel die uiteindelijk in de eicel weet door te dringen trekt zich echt niets aan van de Chinese geslachtskalender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het voor je nagerekend. Ik ken de datums van conceptie van mijn beide kinderen.

Mijn eerstgeborene zou volgens de kalender een meisje moeten zijn. Ik kan je verzekeren dat het een kerngezonde knul geworden is.

Mijn tweede zou volgens de kalender een meisje moeten zijn. Dat klopt. Hoewel zij van een oorspronkelijk 2 eiige tweelingzwangerschap de enige levensvatbare vrucht bleek te zijn.

Zo'n beetje fifty fifty dus.. net als de meeste anderen manieren om het geslacht van een ongeborene te voorspellen.

Sorry.. :(

Ik vraag me trouwens af hoe dat dan zit met tweelingen...